دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات‌ها با چالش‌های بزرگ اقتصادی می‌آیند

ربات‌ها با چالش‌های بزرگ اقتصادی می‌آیند
پیشرفت فناوری تغییرات اقتصادی زیادی را به دنبال دارد، در همین راستا عده‌ای معتقدند با گسترش ربات‌ها کارگران مسن‌تر شغل خود را از دست خواهند داد.
کد خبر : 872247

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، درس‌هایی از تاریخ نشان می‌دهد که تغییرات تکنولوژیکی آن‌طور که برخی افراد معتقدند بر اشتغال تأثیر نمی‌گذارد. ما باید در مورد تغییرات اقتصادی صحبت کنیم. این تغییرات با چه سرعتی اتفاق می‌افتد و زمان وقوع آن چگونه به نظر می‌رسد.

همه می‌گویند فناوری به این معنی است که تغییرات اقتصادی در حال شتاب گرفتن است و وقتی ربات‌ها وارد می‌شوند تا حد زیادی کارگران مسن‌تر شغل خود را از دست می‌دهند. این نوع تغییر می‌تواند اتفاق بیفتد، به‌خصوص اگر بیشتر از فناوری هدایت شود.

سرعت و تمرکز جغرافیایی و کاهش استخراج زغال‌سنگ باعث شد که بسیاری شغل خود را از دست بدهند و برای یافتن مشاغل جدید تلاش کنند. در هر صورت، تغییرات اقتصادی به جای افزایش سرعت در حال کاهش است.

نرخ رشد برخی از بخش‌های اقتصادی درواقع به پایین‌ترین حد در ۹ دهه گذشته رسیده است. از دهه‌های پرتلاطم ۱۹۸۰ مدت‌ها گذشته است و ماهیت تغییرات اقتصادی با داستان‌هایی که ما می‌گوییم، مطابقت ندارد.

میانگین سنی افزایش یافته است، بخش عمده‌ای از آن ناشی از عدم ورود کارگران جوان به حرفه‌هاست. در بریتانیا به همین دلیل است که با وجود کاهش ۳۸ درصدی مشاغل تولیدی در سال ۱۹-۲۰۱۸، اشتغال در میان کارگران ۶۰ ساله نسبت به سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۹۵ بیشتر بود. کارگران مسن‌تر در بخش‌های رو به زوال ادامه می‌دهند، کارگران جوان‌تر به افق دیگری نگاه می‌کنند.

تغییر اقتصادی می‌تواند چالش‌های بزرگی را به همراه داشته باشد، به‌خصوص اگر سریع باشد، اما زمان آن رسیده که نحوه تفکر خود را در مورد چنین تغییراتی به‌روز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته