دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هشداری؛

سازمان ملل: هوش مصنوعی مولد در کار کارگران خلل ایجاد می‌کند

سازمان ملل: هوش مصنوعی مولد در کار کارگران خلل ایجاد می‌کند
سازمان ملل در هشداری اعلام کرد: هوش مصنوعی شغل افراد را به طور کامل بر عهده نخواهد گرفت؛ اما بخشی از وظایف را خودکار کرده و وقت افراد را برای انجام کار‌های دیگر آزاد می‌کند.
کد خبر : 864455

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، سازمان ملل در روز دوشنبه اعلام کرد که هوش مصنوعی عمومی احتمالا شغل اکثر افراد را به طور کامل برعهده نخواهد گرفت؛ اما بخشی از وظایف را خودکار کرده و وقت افراد را برای انجام کار‌های دیگر آزاد می‌کند؛ البته با توجه به حضور بیش از حد زنان به طور بالقوه به اشتغال آن‌ها ضربه وارد می‌شود.

انفجار علاقه به هوش مصنوعی مولد و برنامه‌های چت‌بات آن، ترس از نابودی شغل در محیط‌های کسب‌وکار اوج گرفته است، مشابه آن‌چه در اوایل دهه ۱۹۰۰ و پس از کامپیوتر‌های پردازنده مرکزی در دهه ۱۹۵۰ ظهور کرد.

با این حال، سازمان بین‌المللی کار نتیجه‌گیری می‌کند که بیشتر مشاغل و صنایع فقط تا حدی در معرض اتوماسیون قرار دارند و بنابراین به احتمال زیاد به جای جایگزینی توسط هوش مصنوعی تکمیل می‌شوند. این بدان معناست که مهم‌ترین تأثیر این فناوری احتمالا افزایش کار خواهد بود.

این مطالعه می‌گوید: «مشاغلی بیشتر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد که قادر به تولید متن، تصویر، صدا، انیمیشن، مدل‌های سه بعدی و دیگر داده‌ها هستند. مشاغل دیگر، مانند مدیران و کارکنان فروش، به‌صورت حاشیه‌ای در معرض خطر قرار دارند.»

با این حال، گزارش آژانس سازمان ملل هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی مولد در کار کارگران خلل ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای سیاست‌گذاران، این مطالعه  نباید به‌عنوان یک صدای آرام‌بخش باشد، بلکه باید به‌عنوان یک درخواست برای رسیدگی به تغییرات تکنولوژیکی که تحمیل می‌شود، خوانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته