مایکروسافت هزینه نقض کپیرایت توسط هوش مصنوعی را برعهده میگیرد
این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که تا زمانی که مشتریان از فیلترهای محتوایی که در محصولات این شرکت تعبیه شدهاند پیروی کنند، این محافظت را انجام خواهد داد تا از تولید محتوای ناقض هوش مصنوعی جلوگیری شود.
این یک ابتکار جدید از سوی مایکروسافت است که آن را تعهد کپی رایت مینامد.
با این حال، این اقدام با شرایطی نیز همراه است چرا که این شرکت نمیخواهد از فناوری آن برای اهداف مضر استفاده شود. کاربران باید از فیلترهای محتوا و دیگر سیستمهای ایمنی که این شرکت در محصولات خود ارائه کرده است، استفاده کنند و نباید تلاش کنند تا مطالب نقض کنندهای مانند استفاده از ورودیهایی که حق استفاده از آنها را ندارند تولید کنند.
این شرکت اعلام کرده که میخواهد به مشتریان خود این اطمینان را بدهد که میتوانند بدون هیچ گونه نگرانی قانونی از سرویسهای کلود مایکروسافت و خروجیهایی که ایجاد میکنند، استفاده کنند. این شرکت اظهار داشت که اگر کسی آنها را به دلایل کپی رایت به چالش بکشد، مسئولیت خطرات قانونی بالقوه موجود را بر عهده خواهد گرفت.
مایکروسافت اعلام کرد که این تعهد، گسترش پشتیبانی از غرامت مالکیت معنوی موجود در سرویسهای تجاری کوپرتینوییها است و براساس تعهدات قبلی این شرکت در قبال مشتریان است.
این شرکت توضیح داد که اگر یک شخص ثالث از یک مشتری تجاری به خاطر استفاده از پتنتهای مایکروسافت یا خروجی که تولید میکند شکایت کند، به شرطی که مشتری از فیلترهای محتوایی که مایکروسافت در محصولات خود تعبیه کرده است، استفاده کند از مشتری دفاع خواهد کرد و مبلغ هرگونه قضاوت یا توافقی که منجر به شکایت شود را پرداخت خواهد کرد.
هوش مصنوعی مولد فناوری است که میتواند متن، تصویر، صدا و دیگر دادهها را براساس برخی ورودیها یا ورودیها ایجاد کند. این گزارش برخی مسائل اخلاقی و حقوقی را در رابطه با اصالت و مالکیت محتوای تولید شده توسط چنین سیستمهایی مطرح کرده است.
مایکروسافت یکی از بازیگران اصلی «جنایآی» (GenAI) است که دراوپنایآی، سازنده چت جیپیتی سرمایه گذاری کرده و جنآی را در بسیاری از محصولات خود مانند سرویسهای ابری، جستجو و نرم افزارهای بهره وری سازمانی ادغام کرده است.
سرویسهای کو پایلوت این شرکت دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به کاربران در کارهای مختلف کمک میکنند.
پایان امتیازات رایگان هوش مصنوعی سازمانی
در ماه جولای نیز مایکروسافت اعلام کرد که برای استفاده از ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود مانند چت جیپیتی در نرم افزار بهره وری خود، به ازای هر کاربر ماهانه مبلغی را پرداخت میکند. این ویژگیها در حال حاضر در آفیس، تیمز و سایر برنامهها به عنوان بخشی از برنامه دسترسی زودهنگام مایکروسافت کوپایلوت ۳۶۵ در دسترس هستند.
با این حال، از ماه اکتبر به بعد تنها مشتریان سازمانی که ماهانه ۳۰ دلار برای هر کاربر پرداخت میکنند میتوانند از آنها استفاده کنند. این یک جهش بزرگ از برنامههای فعلی مایکروسافت ۳۶۵ است. مایکروسافت گفت که این قیمت گذاری نشان دهنده ارزش و نوآوری است که ویژگیهای هوش مصنوعی آن به مشتریان خود ارائه میدهد.
انتهای پیام/