دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش گوگل برای مخفی ماندن اطلاعات در دادگاه ضدانحصار

تلاش گوگل برای مخفی ماندن اطلاعات در دادگاه ضدانحصار
آمریکا ادعا می‌کند گوگل می‌خواهد اطلاعات زیادی مانند سهم بازار و استراتژی‌های کسب‌وکار و قیمت‌گذاری در دادگاه ضدانحصار مخفی بماند.
کد خبر : 868846

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دولت به دنبال این است که نشان دهد آلفابت گوگل قانون ضدانحصار را زیر پا گذاشته تا سلطه خود را در جستجوی آنلاین حفظ کند. تسلط بر جستجو منجر به افزایش سریع درآمدهای تبلیغاتی شد که گوگل را به شرکتی یک تریلیون دلاری تبدیل کرد.

دیوید دالکوئیست که برای دولت صحبت می‌کرد، به سندی در مورد قیمت‌گذاری گوگل برای تبلیغات جستجو اشاره کرد

وزارت دادگستری روز دوشنبه در جریان برخی بحث‌ها در مورد نحوه قیمت‌گذاری تبلیغات آنلاین گوگل، به حذف مردم از دادگاه اعتراض کرد.

جان اشمیتلین که برای گوگل صحبت می‌کرد، تأکید کرد: تمام بحث‌های مربوط به قیمت‌گذاری در یک جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود، به این معنی که مردم و خبرنگاران باید دادگاه را ترک کنند.این اتفاق در آزمایش‌های ادغام برای اطلاعاتی مانند سهم بازار و استراتژی‌های کسب‌وکار و قیمت‌گذاری غیرمعمول نیست.

کاترین ون دایک، یک وکیل دادگستری باتجربه و مشاور حقوقی ارشد در پروژه آزادی‌های اقتصادی آمریکا گفت: گاهی اوقات واکنش‌ها گسترده‌تر است، زیرا اساساً شرکت‌ها می‌خواهند اطلاعات پنهان شود و وکلای دولتی که با این ادغام مبارزه می‌کنند و به‌جای نگرانی در مورد مسدودسازی بیش‌ازحد، برای پیروزی تلاش می‌کنند.

در طول محاکمه، دفاع گوگل این است که سهم بالای بازاراین شرکت نشان‌دهنده کیفیت محصول آن است نه هرگونه اقدام غیرقانونی برای ایجاد انحصار در برخی جنبه‌های کسب‌وکار آن.

مبارزه ضد انحصاری می‌تواند آینده اینترنت را تغییر دهد که اکنون تحت سلطه چهار غول قرار دارد و از زمان دولت ترامپ تحت نظارت کنگره و مجریان ضدانحصار بوده‌اند. شرکت‌ها با تأکید بر اینکه سرویس‌های آن‌ها مانند گوگل رایگان یا ارزان است، مانند آمازون از خود دفاع کرده‌اند.

اگر مشخص شود که گوگل این قانون را نقض کرده است، قاضی پرونده که در حال تصمیم‌گیری در این مورد است، بهترین راه‌حل را بررسی خواهد کرد. او ممکن است تصمیم بگیرد به‌سادگی به گوگل دستور دهد اقداماتی که غیرقانونی تشخیص داده را متوقف کند یا ممکن است به گوگل دستور فروش دارایی‌ها را بدهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته