تعداد کاربران اینترنت چین از یک میلیارد و ۷۹ میلیون نفر عبور کرد
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سیجیتیان، یک گزارش جدید نشان میدهد بیش از ۷۶.۴ درصد از جمعیت چین اکنون کاربران اینترنت هستند و مهارتهای دیجیتالی بهتری نسبت به قبل دارند.
این گزارش که به تازگی توسط مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین (CNNIC) منتشر شد، نشان داد که پایگاه کاربران اینترنت چین تا ژوئن سال ۲۰۲۳ به بیش از یک میلیارد و ۷۹ میلیون نفر رسیده است که نسبت به اواخر سال میلادی گذشته حدود دوازده میلیون نفر افزایش داشته است.
این آمارها میزان ضریب نفوذ اینترنت چین را به ۷۶.۴ درصد میرساند که ده درصد بیشتر از میانگین جهانی در سال گذشته میلادی است.
این گزارش همچنین نشان داد که کاربران اینترنت چینی به طور فزایندهای از طیف گستردهای از خدمات آنلاین استفاده میکنند. به عنوان مثال، تا دو ماه پیش، مقیاس کاربران پیامرسانی فوری، ویدیوی اینترنتی و ویدیوی کوتاه به ترتیب یک میلیارد و چهلهفت میلیون، یک میلیارد و چهلچهار میلیون و یک میلیارد و بیستشش میلیون بود. این بدان معناست که حدود ۹۵ درصد از کاربران اینترنت چینی از هر سه نوع خدمات استفاده میکنند.
سه بخش با سریعترین رشد عبارت از اتومبیل آنلاین، رزرو سفر و رمانهای آنلاین هستند. براساس این گزارش محتوای ویدیویی آنلاین در سال گذشته دو پیشرفت مهم داشته است:
اول، یک گرایش به سمت صنعتی شدن بوده است. سازندگان فیلم چینی به طور فزایندهای از فناوریهای جدیدی مانند هوش مصنوعی، دادههای بزرگ و محاسبات ابری برای ساختن یک سیستم کارآمدتر و مقرون به صرفهتر برای تولید فیلم استفاده میکنند.
دوم، نبرد بین پلتفرمهای ویدیوی بلند و کوتاه تا حد زیادی حل شده است. این دو نوع پلتفرم در حال حاضر به طور فزایندهای با یکدیگر همکاری میکنند، به طوری که ویدیوهای کوتاه حاصل از ویدیوهای طولانی برای تبلیغ محتوای اصلی استفاده میشود.
هر دو پیشرفت به بهبود کیفیت محتوای ویدیویی آنلاین در چین کمک کرده است.
این گزارش همچنین بر تلاشهایی که چین برای پر کردن شکاف دیجیتال برای افراد سالمند انجام داده است، تأکید میکند. در حال حاضر تمام خدمات آنلاین اصلی برای دسترسی آسانتر برای سالمندان مورد نیاز است و در مجموع یکهزار و هفتصدسیپنج وب سایت و برنامه تلفن همراه برای ایجاد این امکان به روز شده است.
انتهای پیام/