دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعدیل محتوا در «چت جی‌پی‌تی» با استفاده از هوش مصنوعی

تعدیل محتوا در «چت جی‌پی‌تی» با استفاده از هوش مصنوعی
خالق «چت جی‌پی‌تی» از هوش مصنوعی برای تعدیل محتوا استفاده می‌کند تا کارایی خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهد.
کد خبر : 863476

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) خالق «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) از هوش مصنوعی در تعدیل محتوا استفاده می‌کند. به گفته این شرکت با سرعت بخشیدن به برخی از وظایف طاقت‌فرسا، می‌توان کارایی خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داد.

علی‌رغم تبلیغات در مورد هوش مصنوعی مولد، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آلفابت هنوز نتوانسته‌اند از این فناوری که در آن میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، کسب درآمد کنند. این شرکت‌ها امیدوار هستند که این فناوری با تأثیر در صنایع، سود بزرگی داشته باشد.

اوپن‌ای‌آی معتقد است که آخرین مدل هوش مصنوعی «جی‌پی‌تی-۴» (GPT‌-‌۴) می‌تواند فرآیند تعدیل محتوا را از ماه‌ها انتظار به چند ساعت کاهش دهد و از برچسب‌گذاری پایدارتر اطمینان حاصل کند.

تعدیل محتوا می‌تواند یک کار طاقت‌فرسا برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند «متا» و «فیس‌بوک» باشد. این شرکت‌ها با هزاران تعدیل‌کننده در سراسر جهان کار می‌کنند تا مانع از انتشار محتوای مضر و تصاویر خشونت‌آمیز برای کودکان و نوجوانان شوند.

اوپن‌ای‌آی می‌گوید: «با این سیستم، فرآیند توسعه و سفارشی‌سازی سیاست‌های محتوا از ماه‌ها انتظار به ساعت‌ها کاهش می‌یابد.»

«سم آلتمن»، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی اعلام کرد که این استارت‌اپ، مدل‌های هوش مصنوعی خود را بر اساس داده‌های تولیدشده توسط کاربر آموزش نمی‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته