نقش گسترده فناوری در بازار خدمات خودرویی
عبدالرضا محمدی طامه رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: فعالان این صنف با هدف توسعه، خدمات باکیفیتی به متقاضیان این بازار ارائه می کنند که شرط ارتقاء کیفیت خدمات دهی در این صنف استفاده از تکنولوژیهای جدید است.
رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو گفت: نمیتوان سهم فناوریهای جدید در بهبود کیفیت خدماتدهی به مصرفکنندگان را نادیده گرفت به همین دلیل تلاش شده تا تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنفی بهروزرسانی شود.
فعالیت برای واحدهای صنفی دارای جواز کسب نیز دیگر صرفه اقتصادی ندارد
محمدی طامه درباره فعالیت این صنف افزود: در حال حاضر هزار واحد اتوسرویس و کارواش- تعمیرگاه دارای مجوز در سطح تهران فعال است، اما دو هزار واحد نیز بدون مجوز دراین صنف فعالیت دارد که هر کدام از آنها در صف تأیید مجوز می باشند.
این مسئول صنفی افزود: ورثهای بودن واحد، داشتن واحد تجاری شراکتی و یا مقرونبهصرفه نبودن فعالیت و عدم تمایل به ادامه کار از دلایلی است که این واحدها امکان اخذ مجوز و یا تمدید آن را ندارند.
این مسئول صنفی ادامه داد: البته ادامه فعالیت برای واحدهای صنفی دارای جواز کسب نیز دیگر صرفه اقتصادی ندارد.
افزوده شدن ۳۰ درصد به هزینههای مصوب فعالان صنف اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو
رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰ درصد به هزینههای مصوب فعالان این صنف افزوده شد، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنفی این نرخها را رعایت نمیکنند، زیرا بین درآمد و هزینههای آنان هیچ تطابقی وجود ندارد و دستمزد فعالان این صنف بر اساس نرخ تورم افزایش نیافته است.
وی با انتقاد از شرایط تعیین مالیات برای واحدهای صنفی اظهار کرد: در شرایطی که میزان درآمد صاحبان اتوسرویس، کارواش و تعمیرگاه به حداقل رسیده است شاهد تعیین مالیاتهایی که تطابقی با درآمدهای صنفی ندارد، هستیم.
محمدی طامه خاطرنشان کرد: بهعنوانمثال هزینه تعویضروغنی یک دستگاه خودرو هیوندا ۴ میلیون تومان میشود که از این رقم ۱۵۰ هزار تومان دستمزد صاحب صنف است، اما مالیات برای کل رقم ۴ میلیون تومان تعیین میشود.
فعالیت اتباع خارجی در صنف اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو
این مسئول صنفی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات صنف نبود نیروی انسانی متخصص است، گفت: کم و پیر شدن جمعیت و نداشتن صرفه اقتصادی سه مؤلفهای است که موجب میشود تا صنف تعمیرکاران و دارندگان اتوسرویس با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند. کمبود نیروی انسانی در این صنف موجب شده تا اتباع خارجی به عنوان کارگران فعال، این بازار را به دست بگیرند.
انتهای پیام/