دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد؛

ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی با محوریت هوش مصنوعی

ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی با محوریت هوش مصنوعی
معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ما در معاونت علمی برنامه ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی را داریم که ۶ موضوع بزرگ با ظرفیت‌های عظیم داشته باشیم که حداقل ۱۰۰۰ نفر را در حوزه‌های فناوری مدیریت کنیم که قطعاً یکی از آنها هوش مصنوعی است.
کد خبر : 854446

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در  آیین افتتاحیه  بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: امروز الکامپ با نمایشگاهی که دهه ۷۰ آغاز به کار کرد بسیار متفاوت است که بسیار مایه امیدواری است. در آن سال ها شرکت‌هایی حضور داشتند که خدمات کامپیوتری ارائه می‌دادند که تولید داخل در آن جایگاهی نداشت اما امروز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نرم افزار و سخت افزار خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه افزود: مسئله اقتصاد دیجیتال به چند فناوری کلیدی وابسته است. برای آنکه در این حوزه موفق شویم باید به فناوری میکروالکترونیک، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر نگاهمان به این سه فناوری و فناوری‌های جانبی آن تولیدمحور نباشد در آینده به یک مصرف کننده معمولی تبدیل می‌شویم و بازارهای خود را از دست می دهیم.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: فناوری با ورود خود به زندگی بشر برخی خدمات ارائه می‌دهد و در مقابل برخی از چیزها را از انسان‌ می‌گیرد. به طور مثال ورود ماشین به زندگی بشر کار فیزیکی را انسان‌ها گرفت و در عوض زندگی را بهبود بخشید.

معاون علمی ریاست جمهوری در خصوص فناوری هوش مصنوعی توضیح داد: وقتی در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم یعنی فناوری که به جای انسان فکر می‌کند، طراحی می‌کند و در کمتر از ۱۰ سال آینده طراحی ساختمان‌ها، میکروالکترونیک به کمک هوش مصنوعی طراحی خواهد شد. در آینده‌ای نه چندان دور هوش مصنوعی قدرت فکر کردن را از انسان ها خواهد گرفت. لذا لازم است علاوه بر توجه به کاربرد این فناوری‌ها برای تولید آن‌ها هم برنامه ریزی کنیم.

دهقانی در انتها گفت: یکی از برنامه‌هایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کنیم ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی است، در ۶ موضوع مهم حداقل ۱۰۰۰ نفر را در حوزه‌های فناوری مدیریت کنیم که قطعاً یکی از آنها هوش مصنوعی است. این برنامه ملی با همکاری بخش خصوص و ظرفیت‌های قانون جهش تولید دنبال خواهد شد تا در ایجاد برنامه‌ها و تولید فناوری سهم خوبی داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته