دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1402 - 11:47
در یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تأمین نیاز صنعت نفت و پتروشیمی با تولید ۲ محصول کاربردی

تأمین نیاز صنعت نفت و پتروشیمی با تولید ۲ محصول کاربردی
محققان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با تولید پمپ‌های مگنتی گریز از مرکز و کاتر‌های پلیمری، نیاز عمده صنایع نفتی و پتروشیمی را تأمین کنند.
کد خبر : 845936

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مختاری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه پمپ‌های مگنتی اولین محصول دانش‌بنیان این شرکت است، گفت: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مس و... که فرآیند انتقال مواد سمی خطرناک دارند می توانند از این  پمپ‌های مگنتی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: دومین محصول دانش‌بنیان این شرکت کاتر‌های پلیمر است که معمولا در صنعت پتروشیمی، برای تولید گرانول مواد پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفع یک نیاز تحریمی و مانعی بر خروج ارز

این فعال فناور، با اشاره به رفع نیاز صنایع پتروشیمی کشور در دوران تحریم گفت: این محصولات دانش‌بنیان، نمونه‌های مشابه داخلی ندارند و سابقا از خارج کشور وارد می‌شدند که در حال حاضر تحریم است و محصولات هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی آن هستند.

مختاری با اشاره به صرفه‌جویی ارزی قابل توجه این محصولات به واسطه جلوگیری از واردات گفت: از آنجایی که پمپ مگنتی و کاتر پلیمر قطعات تحریمی هستند واردات آن‌ها به صورت غیرمستقیم است که ارزبری و هزینه بالایی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته