دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 14:01
توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

کسب دانش فنی ساخت میکروسکوپ ۳بعدی نوری برای راستی‌آزمایی

کسب دانش فنی ساخت میکروسکوپ ۳بعدی نوری برای راستی‌آزمایی
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید میکروسکوپ‌هایی شدند که خروجی آن تصاویر ۳بعدی است که برای راستی‌آزمایی یا آزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر : 842290

معصومه ناصری مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده میکروسکوپ نوری سه بعدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: محققان این شرکت موفق شدند میکروسکوپی را طراحی کنند که علاوه بر کارایی میکروسکوپ های دیگر، تصویر سه بعدی از نمونه را به کاربر ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه این تلسکوپ در زوم های مختلف  از نمونه تصویر برداری می کند، خاطر نشان کرد:  این تصاویر سه بعدی معمولا در  موارد زیادی کاربرد دارد که بر اساس نیاز به ساخت آن در این شرکت پرداختیم.

مدیر فروش این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این میکروسکوپ کاربردهای زیادی دارد که مربوط به جعل یا راستی آزمایی می شود، گفت: بانک ها، قوه قضاییه، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه ها، دانشگاه ها، ادارات ثبت اسناد و موسسه هایی که با راستی ازمایی سروکار دارند می توانند از این میکروسکوپ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون چنین میکروسکوپی در کشور ما ساخته نشده و حتی نمونه های خارجی آن وجود نداشته اما ما توانستیم دانش فنی تکنولوژی ساخت آنرا بدست آوریم و به نوعی بومی سازی کنیم.

ناصری با بیان اینکه قطعا اگر نمونه خارجی آن وارد کشور شود با قیمت بالایی خواهد بود، خاطر نشان کرد: محصولی که در این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس طراحی کردیم قابل رقابت با نمونه های خارجی است و از قیمت پایینی برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پیگیری دریافت حمایتها هستیم تا بتوانیم آن را به بازار عرضه کنیم.

ناصری با بیان اینکه از دیگر محصولات این شرکت می توان به میکروسکوپ نیروی اتمی در انواع مختلف که با قابلیت تصویربرداری نانومتری است و میکروسکوپ نیروی اتمی زیستی  کاربرد تصویر برداری در عرصه زیست فناوری است اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
۰
متشکرم
هلدینگ شایسته