دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1401 - 20:36
ناسا:

SpaceX Crew-5 به سلامت به زمین بازگشت + عکس

SpaceX Crew-5 به سلامت به زمین بازگشت + عکس
نیکول مان و جاش کاسادا، فضانوردان ناسا، کویچی واکاتا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن)، و آنا کیکینا فضانورد روسکوسموس به سلامت در SpaceX Dragon Endurance در خلیج مکزیک در سواحل تامپا، فلوریدا پس از 157 روز به زمین بازگشتند.
کد خبر : 837707

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، تیم‌های کشتی بازیابی شانون، از جمله دو قایق تندرو، اکنون در حال ایمن سازی دراگون و اطمینان از ایمن بودن فضاپیما برای تلاش‌های بازیابی هستند. همانطور که تیم‌های قایق سریع کار خود را تکمیل می‌کنند، کشتی بازیابی به موقعیتی حرکت می‌کند تا دراگون را با فضانوردان داخل عرشه اصلی شانون بالا ببرد. پس از سوار شدن به عرشه اصلی، خدمه از فضاپیما خارج می‌شوند و قبل از سوار شدن با هلیکوپتر به تامپا برای سوار شدن به هواپیمای هیوستون، معاینات پزشکی دریافت می‌کنند.

SpaceX Crew-5 به سلامت به زمین بازگشت

کشتی خدمه SpaceX Dragon Endurance، حامل چهار خدمه-۵، به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ۲۶۰ مایلی بالای اقیانوس آرام در جنوب غربی زنجیره جزایر هاوایی در این عکس از ۶ اکتبر ۲۰۲۲ نزدیک می‌شود. منبع: ناسا


فضاپیمای SpaceX Dragon از بندر رو به جلو ماژول هارمونی ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت ۲:۲۰ بامداد به وقت شرق در تاریخ ۱۱ مارس باز شد. حدود ۴۰ دقیقه قبل از سقوط، سوختن مدار خود را همانطور که انتظار می‌رفت تکمیل کرد. سپس، حدود چهار دقیقه قبل از سقوط، چتر‌های دراگ در ارتفاع تقریباً ۱۸۰۰۰ فوتی مستقر شدند در حالی که دراگون با سرعت ۳۵۰ مایل در ساعت حرکت می‌کرد. کمتر از یک دقیقه بعد، چتر‌های اصلی در ارتفاع حدود ۶۰۰۰ فوتی در حالی که فضاپیما با سرعت تقریبی ۱۱۹ مایل در ساعت حرکت می‌کرد، مستقر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته