دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1401 - 10:16
به منظور بازگرداندن فضانوردان به زمین؛

روسیه فضاپیمای نجات را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌کند

روسیه فضاپیمای نجات را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌کند
سازمان فضایی روسیه از پرتاب موشکی مخصوص نجات فضانوردان مستقر ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر داد.
کد خبر : 832679

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سازمان فضایی روسیه تاریخ جدیدی برای پرتاب فضاپیمای مخصوص نجات خدمه «پروگرس ۸۲» اعلام کرد. طبق اطلاعیه این سازمان قرار است موشک جدید روسیه در ۵ اسفند ماه سال جاری به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که فضاپیمای روسی پروگرس ۸۲ دچار نقص فنی شده و اگرچه هنوز اتفاقی برای فضانوردان مستقر در این ماشین فضایی نیوفتاده است، ولی در صورت طولانی شدن مدت حضور فضانوردان در پروگرس ۸۲ ممکن است مشکلات خطرناکی برای آن‌ها پیش آید.

در فضاپیمای پروگرس ۸۲ به دلیل نشت مایع خنک‌کننده فشار کابین افت کرده و از همین رو حضور فضانوردان در این ماشین تحقیقاتی خطرناک است. سازمان فضایی روسیه علت بروز چنین مشکلی در فضاپیمای خود را برخورد شهاب سنگ اعلام کرده است ولی با توجه به ابهامات موجود در خصوص نقص فنی پروگرس ۸۲ سازمان‌های بین‌المللی خواستار تحقیقات گسترده‌تری در این زمینه شدند.

صنایع فضایی اسپیس‌ایکس نیز قصد دارد با فاصله دور روز پس از پرتاب فضاپیمای نجات روسیه مأموریت فضایی Crew-۶ را آغاز کرده و تعدادی از فضانوردا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته