دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1401 - 09:59
گاردین منتشر کرد؛

راهی موثر برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای کم‌کربن

راهی موثر برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای کم‌کربن
نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد، برچسب‌های تاثیر آب و هوا بر روی غذا‌هایی مانند گوشت قرمز راهی موثر برای ترغیب مردم به توقف انتخاب گزینه‌هایی است که بر روی کره زمین تاثیر منفی می‌گذارند.
کد خبر : 823700

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد، ارائه اطلاعات در مورد تأثیرات زیست‌محیطی می‌تواند مصرف‌کنندگان را در برابر انتخاب‌های مواد غذایی حاوی کربن متقاعد کند.

داده‌های به دست آمده بیانگر آن آست، برچسب‌های تاثیر آب و هوا بر روی غذا‌هایی مانند گوشت قرمز راهی موثر برای ترغیب مردم به توقف انتخاب گزینه‌هایی است که بر روی کره زمین تاثیر منفی می‌گذارند.

سیاست گذاران در مورد چگونگی ترغیب مردم به انتخاب مواد غذایی کم کربن جلسات متعدد تشکیل داده‌اند؛ در ماه آوریل، گزارش هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) از  کشور‌های مختلف به ویژه توسعه یافته خواست تا از گذار به رژیم‌های غذایی پایدار، سالم و کم آلاینده حمایت کنند. هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) در سال ۱۹۸۸ بوسیله سازمان ملل متحد، سازمان هواشناسی جهانی (WMO) و برنامه محیط‌زیستی سازمان ملل (UNEP) ایجاد شد تا خطر تغییر آب و هوای کره زمین در نتیجه فعالیت‌های انسانی را ارزیابی کند. یکی از فعالیت‌های اصلی IPCC که مقر اصلی آن در ژنو است، انتشار دادن گزارش‌های ویژه درباره موضوعات مربوط  به اعمال «چارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی» (UNFCCC) است.

 «هنری دیمبلبی» بنیانگذار رستوران‌های زنجیره‌ای «لئون» در انگلیس، اخیراً گفته از نظر سیاسی غیرممکن است که یک دولت بتواند به مردم پرهیز مصرف گوشت را توصیه کند، حتی در شرایطی که حدود ۸۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در انگلیس به عنوان چراگاه حیواناتی مانند گاو برای پرورش و پس از ان تامین مواد غذایی کاربرد دارد. دیمبلبی معتقد است کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت طی ۱۰ سال برای استفاده پایدار از زمین در انگلیس لازم است، در حالی که صلح سبز برای کاهش ۷۰ درصدی بحث می‌کند.

این کارآزمایی بالینی که در مجله Jama Network Open منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف کنندگان به خوبی به برچسب آب و هوا روی غذاهایشان واکنش نشان می‌دهند.

نویسندگان این مطالعه از دانشگاه‌های جانز هاپکینز و هاروارد می‌گویند: «تولید غذای حیوانی، که عمدتاً ناشی از تولید گوشت گاو است، مسئول ۱۴.۵ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهانی و یکی از عوامل مهم قابل تغییر در تغییرات آب و هوایی است».

در ایالات متحده، مصرف گوشت به ویژه مصرف گوشت قرمز، به طور مداوم از سطوح توصیه شده براساس دستورالعمل‌های رژیم غذایی ملی فراتر می‌رود. تغییر الگو‌های غذایی فعلی به سمت رژیم‌های غذایی پایدارتر با مقادیر کمتر گوشت قرمز می‌تواند انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مرتبط با رژیم غذایی را تا ۵۵ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته