دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1394 - 10:11

کشف واقعیت رنگ‌های نقاشی‌ ونگوگ

محققان با تجزیه و تحلیل شیمیایی از قطعه‌های میکروسکوپی گرفته شده از یکی از سه نقاشی ونگوگ، توانستند واقعیت رنگ‌های به کار رفته در آنها را شناسایی کنند.
کد خبر : 67717

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، دانشمندان رنگ‌های اصلی سه نقاشی «اتاق خواب» ونگوگ را که به «خانه زرد در آرلز» معروف است، بازآفرینی کردند.


ونگوگ تا زمان بروز مشکل روانی برای وینسنت، به همراه دوستانش در این خانه زندگی می‌کرد.


تجزیه و تحلیل‌های شیمیایی که روی قطعه‌های میکروسکوپی گرفته شده از یکی از سه نقاشی اتاق خواب او صورت گرفته، نشان می‌دهد که رنگ‌ اصلی دیوارها در تصویر به رنگ بنفش بوده ولی ما امروز آن را به رنگ آبی گل‌گندمی مشاهده می‌کنیم.


به گفته دانشمندان مؤسسه هنر شیکاگو، این رمزگشایی از اهمیت بالایی برخوردار بود زیرا دیواره‌های واقعی اتاق خواب ونگوگ سفید بودند. بنابراین، رنگ اصلی دیوارها در نقاشی‌ها به عنوان نشانی زنده از قاب احساسی ذهن ونگوگ مورد تحلیل قرار گرفته است.


دیوارهای اتاق خواب واقعی در «آرلز» سفیدکاری شده بوده است. بنابراین، رنگ بنفش به کار رفته، تنها تفسیر خود اوست و منظور ذهنی خود را از تصوری که داشته به تصویر کشیده است. البته برای یک هنرمند، نقاشی کردن یک اتاق خالی غیرعادی تلقی می‌شود. بنابراین، ونگوگ با تعمیم این کار در سه نقاشی خود در قالب اتاق خوابی که به همراه گروهی از هنرمندان تشکیل داده بودند، خواسته نیازش را به داشتن جایی که بتوان نام خانه روی آن گذاشت، نشان دهد؛ به ویژه در وضعی که در 37 سال از زندگی‌اش، در 37 مکان مختلف زندگی کرده است.


ونگوگ نخستین نقاشی اتاق خواب خود را در اکتبر 1988 به اتمام رساند که این تابلو اکنون در آمستردام نگهداری می‌شود. او دو اثر دیگر را با همین موضوع در سپتامبر 1889 و به دنبال از دست دادن یکی از گوش‌هایش و تحمل یک فروپاشی عصبی، به تمام رساند. این دو اثر نیز در شیکاو و پاریس نگهداری می‌شوند.


با وجود اینکه دیوارهای آثار سال 1888 آبی گل‌گندمی است، یادداشت ونگوگ برای برادرش، رنگ‌ها را به گونه‌ای دیگر توصیف و آن را بنفش کم‌رنگ ذکر کرده است. او در این یادداشت تلاش کرده است تصویر زیبایی ارائه دهد و نمایی احساسی از نقاشی خود را برای برادرش توصیف کند.


اشعه ایکس طیف فلورسانس گرفته‌شده از قطعات میکروسکوپی نقاشی از دیوارهای نخستین اتاق خواب نشان داد که رنگدانه‌های محو شده به رنگ آبی روشن تغییر رنگ داده‌اند. در واقع، رنگ اصلی بنفش است که در گوشه عقبی سایه رنگی که به بوم چسبیده، محو نشده است.


سه‌چهارم رنگ‌هایی که در اتاق خواب می‌بینید 80 سال پیش وجود نداشته و تمام آنها ابداعات جدید صنعت شیمیایی زمان حال است و دانشمندان از رنگ‌های زرد، قرمز و صورتی برای خلق آنها استفاده کرده‌اند که بسیاری از آنها رنگ‌ها را تغییر می‌دهند.


مترجم : ندا اظهری



انتهای پیام/

برچسب ها: اشعه ایکس رنگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته