دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1401 - 13:16

خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی ۴۵۵ شرکت در اختیار متقاضیان قرار گرفت

بر اساس آمارهای موجود بعد از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ سهم بالایی از به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر : 668375
خدمات آزمایشگاهی

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ بر اساس آمارهای موجود بعد از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ سهم بالایی از به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.


به گونه ای که ۳۲ درصد تجهیزات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده متعلق به این شرکت‌ها است. این مجموعه‌ها پس از دانشگاه‌ها در رتبه دوم عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص می‌دهند.


در حال حاضر ۵۷۷ دانشگاه، ۴۵۵ شرکت، ۱۹۰ پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی و ۱۰ پارک علم و فناوری به عضویت این شبکه درآمده‌اند و تجهیزات خود را در اختیار پژوهشگران، فعالان و دیگر مجموعه‌های متقاضی این خدمات قرار داده‌اند.


آمارها گویای این است که سهم دانشگاه‌ها از ارائه خدمات آزمایشگاهی در بستر شبکه، بیش از ۴۳ درصد، شرکت‌ها ۳۵ درصد و پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ۱۵ درصد است.


آزمایشگاه‌های توانمند و کارآمد با استفاده از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر و فرصتی یافته‌اند تا خدمات و تجهیزات خود را به اشتراک بگذارند و زمینه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود فراهم کنند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته