دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در سلیمانیه افتتاح شد

ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در کشور عراق راه‌اندازی شد تا همسایه غربی ایران از توانمندی‌های فناورانه و دانشی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی بهره‌مند شود.
کد خبر : 668066
سلیمانیه.jpg

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در کشور عراق راه‌اندازی شد تا همسایه غربی ایران از توانمندی‌های فناورانه و دانشی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی بهره‌مند شود.



دامنه حضور و نفوذ شرکت های دانش‌بنیان‌ و خلاق ایرانی در دیگر کشورها با راه اندازی ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان، به همسایه غربی ایران رسید تا بازاری جدید بیرون از مرزهای کشورمان برای محصولات و توانمندی های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی ایجاد شود.


مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه این خانه، گفت: این خانه‌ها که چند سالی است با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه ایجاد شده اند؛ فرصتی مناسب برای ورود محصولات ایرانی به بازارهای جهانی فراهم کرده‌اند.


وی افزود: «کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر» و «استقرار شرکت های ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشورهای هدف» مهم‌ترین اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کنند.


به گفته قلعه‌نوی، عراق مقصد ایجاد ششمین خانه‌ نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت است که امیدواریم با راه اندازی این مرکز، تبادلات فناورانه، دانشگاهی و علمی میان ایران و عراق بیشتر شود و سهم ایران از سبد محصولات در مرز دانش عراق افزایش یابد.


در این مراسم، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه نیز، تاسیس این خانه که دارای دو بعد تجاری و علمی و فناوری است را مهم ارزیابی کرد و گفت: این خانه می تواند نقش قابل توجهی در توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همچنین روابط علمی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه حوزه سلیمانیه داشته باشد.


هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه و هوشیار عبدالله عزیز نماینده وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان نیز در سخنانی جداگانه با اشاره به روابط عمیق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و سلیمانیه، از حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در اقلیم کردستان و سلیمانیه استقبال کردند و تاسیس خانه نوآوری و فناوری ایران در سلیمانیه را سرآغاز و فرصتی برای توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری میان دو کشور دانستند.


افتتاح این خانه با حضور مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه، هوشیار عبدالله عزیز رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان، فرمانداران سلیمانیه و حلبچه، رئیس دانشگاه سلیمانیه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، معاونان اتاق‌های بازرگانی و صنایع سلیمانیه و حلبچه و جمعی از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی عراقی و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی برگزار شد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته