دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1401 - 09:48
دهنوی:

اقتصاد دانش‌بنیان مهم‌ترین دستاورد نظام اسلامی است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جدید به‌عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» فرصتی بی‌نظیر ایفای نقش جوانان در جهش کشور ایجاد کردند.
کد خبر : 649261
سید محسن دهنوی



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند. از همین رو سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف قانوگذاری و اجرایی در کشور برنامه‌ریزی برای حمایت همه‌جانبه از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دادند.


سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: «گفتمان تولید ثروت از دانش را اولین بار مقام معظم رهبری و در دهه هشتاد مطرح نمودند که در دهه نود منجر به پیدایش شرکت‌های دانش‌بنیان شد. در سالیان نخست، کمتر از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود داشت که امروز به بیش از ۷ هزار رسیده و سهم ۱٪ از GDP را به خود اختصاص داده است.


اقتصاد دانش‌بنیان مهم‌ترین دستاورد دو دهه اخیر نظام اسلامی است. پرچمدار این گفتمان، رهبر انقلاب بوده و اکنون که شرکت‌های دانش‌بنیان به بلوغِ نسبی رسیده‌اند، ایشان با نامگذاری سال جدید فرصتی بی‌نظیر برای ایفای نقش جوانان در جهش کشور به سوی عدالت و پیشرفت فراهم آورده‌اند.»


اقتصاد دانش‌بنیان مهم‌ترین دستاورد نظام اسلامی است


انتهای پیام/۴۱۴۴



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته