دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 14:30

خدمات آزمایشگاهی با شکل‌گیری ۱۷ کارگروه تخصصی توسعه یافت

خدمات آزمایشگاهی با شکل‌گیری ۱۷ کارگروه تخصصی به شکلی جامعه و کامل در مسیر توسعه قرار گرفت.
کد خبر : 643500
ازمایشگاه



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد کارگروه‌های تخصصی از جمله راه‌هایی است که می‌تواند علوم مختلف را در مسیر درست توسعه‌یافتگی قرار دهد. کارگروه‌هایی که در بخش‌های مختلف با توانمندی‌های تخصصی و دانشی خود زمینه را برای ورود فعالان این عرصه‌ها به صنایع مختلف فراهم می‌کنند. این کار به نوعی به گسترش همه‌جانبه علوم منجر می‌شود و خبرگان هر حوزه به شکلی تخصصی، توان خود را برای این کار صرف می‌کنند. به طور مثال خدمات آزمایشگاهی با شکل‌گیری ۱۷ کارگروه تخصصی به شکلی جامع و کامل در مسیر توسعه قرار گرفته است.


این پلت‌فرم‌های طراحی شده میزبان ۷۰۰ کارشناس و متخصص هستند تا زیست‌بومی از فعالان و بازیگران حوزه‌های مرتبط با خدمات آزمایشگاهی ایجاد شود و فعالان هر بخش بتوانند با کمک آن‌ها ایده‌ها و توانمندی‌های خود را پرورش دهند و به جامعه هدف معرفی کنند.


شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد این گروه‌ها در تلاش است تا توانمندی‌های تخصصی را به صنعت آزمایشگاهی منتقل کند. تخصص‌هایی در حوزه‌هایی چون «آنالیز حرارتی»، «آنالیز سطح»، «آنالیز عنصری»، «استاندارد و کالیبراسیون»، «دستگاه SEM»، «دستگاه SPM»، «دستگاه TEM»، «دستگاه‌های X-Ray»، «زیست‌فناوری»، «کروماتوگرافی»، «طیف‌سنجی»، «علوم و فناوری‌های شناختی»، «متالورژی» و «پوشش‌های سطح و خوردگی»؛ کارگروه‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/۳۰۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته