دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1400 - 13:45

کیت تشخیص سویه اُمیکرون ساخته شد

یک شرکت فعال در حوزه زیست‌فناوری موفق به ساخت کیت تشخیص سویه اُمیکرون ویروس کرونا شده است.
کد خبر : 642675
کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، یک هولدینگ فعال در حوزه زیست‌فناوری کیت تشخیص کرونایی ساخته که قادر به شناسایی سویه اُمیکرون است. این کیت که نوعی تست فوری به شمار می‌رود، می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه آنتی‌ژن ویروس کرونا را شناسایی کند. از این محصول یک‌بارمصرف می‌توان برای غربالگری در خانه یا محیط کار استفاده کرد. این کیت تشخیصی مبتنی بر ایمونوکروماتوگرافی و نانوذرات کلوئیدی طلاست و نوعی تست POC به شمار می‌رود. تست POC به آزمایشی گفته می‌شود که نمونه بیماران خارج از آزمایشگاه کلینیکال گرفته شده و در نزدیکی محل نگهداری بیمار آنالیز می‌شود.


ندا کاشی، مدیر فروش شرکت سازنده این کیت تشخیصی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا بیان کرد: در محصولات از فناوری تست فوری و لترال فلو استفاده می‌شود. درواقع نانوذرات طلا روی کاغذهای لترال بارگذاری می‌شوند. کیت‌های آنتی‌ژن، کیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی و کیت‌های آنتی‌بادی آی‌جی‌جی و آی‌جی‌ام از جمله محصولات شرکت است. کیت خنثی‌کننده آنتی‌بادی برای اندازه‌گیری آنتی‌بادی بدن بعد از تزریق واکسن استفاده می‌شود.


روش لترال فلو پلتفرمی برای سنجش به شمار می‌رود و مناسب استفاده در محل مراقبت بیمار است. سنجش‌های بر پایه لترال فلو ابزارهای تشخیصی یک‌بارمصرفی هستند که قادرند نشانگرهای زیستی در نمونه‌های بزاق، خون، ادرار و مواد غذایی را شناسایی کنند.


وی افزود: شرکت ما کیت‌های تشخیصی برای حیوانات خانگی نیز تولید می‌کند که از این میان می‌توان به کیت تشخیص پاورا ویروس و کیت تشخیص سی‌دی‌وی در سگ‌سانان و گربه‌سانان اشاره کرد. اولین شرکتی هستیم که چنین محصولاتی در حوزه دامپزشکی تولید می‌کنیم، این محصولات مجوز اداره کل دامپزشکی و مجوز آی‌مد را دارد. تاکنون ۷ محصول از شرکت ما به بازار عرضه شده با این حال محصولات بیشتری در مرحله توسعه و تحقیق قرار دارند و هنوز وارد بازار نشده‌اند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته