دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1400 - 19:08

قرنطینه باعث شادی جوانان شد

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد یک نفر از هر سه جوان در دوران قرنطینه شادتر بوده‌اند.
کد خبر : 643321
شادی



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از تک اکسپلوریست، افزایش روزانه موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ منجر به قرنطیه و اعمال محدودیت‌ در سراسر جهان شد. این قرنطینه اثرات قابل‌توجهی بر زندگی کودکان و جوانان داشته است. تاکنون چند مطالعه در خصوص اثرات قرنطینه بر سلامت روان و رفاهی کودکان و جوانان انجام شده که نتایج اکثر آنها خبر از تاثیرات منفی قرنطینه داشته است.


حال مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه کمبریج و آکسفورد نشان می‌دهد که عوارض جانبی قرنطینه در مطالعات قبلی به طور یکسان گزارش نشده است. در این بررسی یک نفر از هر سه جوان گزارش کرده که سلامت روان و رفاهی طی قرنطینه کووید-۱۹ بهبود یافته است. این افراد بهبود را براساس عواملی از جمله کمتر احساس تنهایی کردن، اجتناب از قلدری و خواب و ورزش بیشتر ارزیابی کرده‌اند. به گفته محققان، روایت رایج مبنی بر این که قرنطینه تاثیرات منفی بسیاری بر زندگی کودکان و جوانان داشته است، بیانگر تمام زوایای ماجرا نیست. به نظر می‌رسد تعداد قابل‌توجهی از جوانان و کودکان طی قرنطینه ۲۰۲۰ سلامتی و بهبودی را تجربه کرده‌اند.


گروه تحقیقاتی در این مطالعه ۱۶ هزار و ۹۴۰ کودک و جوان از سن ۸ تا ۱۸ سال را از نظر سلامت روانی و رفاهی طی قرنطینه بررسی کردند. براساس یافته‌های جدید، سلامت روانی و رفاهی ۳۳ درصد یا یک نفر از هر سه دانش‌آموز طی اولین قرنطینه جهانی بهبود یافته است.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته