دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مترو تهران صاحب ۴ خط جدید می‌شود

سرپرست جدید شرکت مترو تهران و حومه گفت: باید تلاش کنیم خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ که در فاز مطالعاتی است هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.
کد خبر : 641813
متروی تهران



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در ابتدای آیین تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه سرپرست جدید شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اهمیت و حساسیت کار در شرکت مترو، به خطوطی که در سال‌های گذشته ساخته و به بهره‌برداری رسیده است، اشاره کرد و افزود: با توجه به موانع و مشکلات زیادی که در چند سال گذشته در این عرصه وجود داشته، همکاران ما در این شرکت عملکرد مناسبی داشته‌اند.


شفیعی ابراز امیدواری کرد که با تلاش سرپرست جدید شرکت مترو، شاهد تحولات مثبتی در آینده این شرکت باشیم.


مسعود درستی، سرپرست جدید شرکت مترو هم، رفع نواقص خطوط ۱، ۴، ۶ و۷ را از اولویت‌های پیش رو خواند و تأکید کرد: کارهای زیادی در شرکت مترو وجود دارد که باید انجام شود و ما باید تلاش کنیم که خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ هم که در فاز مطالعاتی است هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.


در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از زحمات علی امام تقدیر و حکم سرپرستی مسعود درستی به او اعطا شد.


خط ۸ متروی تهران یکی از خطوط طراحی شده در افق سال ۱۴۰۹ است. این خط هسته مرکزی تهران را به شکل حلقه U مانند پوشش می‌دهد . این مسیر مترو پس از شروع در جنوب محله افسریه در ایستگاه دوم ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با خط ۹ متروی تهران دارای ایستگاه مشترک است و با عبور از بزرگراه بعثت، بزرگراه تندگویان، محدوده پادگان قلعه مرغی یا بوستان ولایت، محدوده شهرک شریعتی و عبدل آباد، سه راه آذری، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح، بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، بزرگراه جلال آل‌احمد، یوسف آباد، میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت تا میدان رسالت؛ به‌صورت تقاطعی در ایستگاه متروی سرسبز از خط ۲ متروی تهران و خط ۹ متروی تهران تمام می‌شود.


خط ۹ متروی تهران هم از ایستگاه متروی چیتگر واقع در خط ۵ متروی تهران (صادقیه - کرج و گلشهر) آغاز و با عبور از بلوار کوهک واقع در منطقه ۲۲ وارد بزرگراه آیت‌الله مهدوی‌کنی شده و در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه شهید همت و بزرگراه مهدوی‌کنی با یکی از ایستگاه‌های خط ۱۰ متروی تهران متقاطع شده و در حرکت بسوی شرق وارد بزرگراه شهید همت می‌شود و در ایستگاه مترو شهران از بخش شمالی خط ۶ متروی تهران متقاطع بوده و با عبور تقاطعی از توسعه غربی خط ۴ متروی تهران در ایستگاه مترو جنت آباد در تقاطع ضلع جنوبی بزرگراه همت و شمال میدان چهارباغ جنت آباد از طریق خیابان پارک واقع در ضلع شرقی محله پونک و بلوار همیلا به مسیر خود به سمت ایستگاه متروی دولت‌ آباد ادامه می‌دهد.


خط ۱۰ متروی تهران به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر است. این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی متروی تهران تقاطع خواهد داشت. این خط در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران‌پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران) شروع و با عبور از بزرگراه شهید بابایی به سمت غرب و قطع بزرگراه‌های شهید باقری، امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی در ایستگاه نوبنیاد با خط ۳ متروی تهران تقاطع دارد و امتداد آن به سمت ایران‌مال و شهرک شهید خرازی درنهایت به ایستگاه متروی وردآورد از خط ۵ متروی تهران متصل خواهد شد.


خط ۱۱ مترو نیز به طول ۲۶ کیلومتر و با ۱۷ ایستگاه، از ایستگاه مترو چیتگر آغاز می‌شود و مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ را به شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری متصل می‌کند. این خط که محدوده‌های جنوبی و جنوب غرب شهر تهران را پوشش می‌دهد، با نگاه TOD طراحی‌شده و با چند خط فعلی و آتی مترو تقاطع و تبادل سفر خواهد داشت و محله‌های تهرانسر، خلیج و یافت‌آباد را به شبکه متروی تهران متصل می‌کند.


بیشتر بخوانید:


استفاده از فناوری‌های نوین برای مقابله با کرونا در مترو


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب