برنامهریزی برای تربیت نسل جدیدی از بازیسازان/ تحقیقات صورت گرفته در حوزه بازیسازی مبتنی بر واقعیت نیست
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، حامد نصیری در نشست خبری هفتمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها که ظهر امروز بر صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در سالهای اخیر تعداد زیادی از فعالان صنعت فناوری اطلاعات و اکوسیستم بازیسازی از کشور مهاجرت کردند. البته نتیجه این مهاجرت همیشه منفی نیست زیرا تعدادی از نخبگان صنعت بازیسازی چند سال پس از مهاجرت دوباره به کشور بازگشته و ارزش افزوده زیادی در این صنعت ایجاد کردند ولی به طور کلی از دست رفتن سرمایههای انسانی در حوزه بازیسازی آسیب زیادی به اکوسیستم گیم کشور وارد میکند.
وی افزود: بنیاد ملی بازیهای رایانهای به دلیل پشتیبانیسازی نظری از هفتمین کنفرانس بازیهای رایانهای حمایت میکند و در واقع میخواهیم نسلهای جدیدی را در حوزه بازیسازی تربیت کنیم. اگر اجتماع بازیسازان زنده و پویا باشد میتوانیم اکوسیستم بازیسازی را از بحران نجات دهیم و به همین دلیل کنفرانس بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها که در اصفهان برگزار میشود اهمیت زیادی دارد و باعث تربیت نیروهای جدید در این حوزه میشود.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در زمینه تحقیقات مرتبط با حوزه بازیسازی با آن مواجه هستیم مبتنی نبودن تحقیقات با واقعیتهای موجود است یا به تعبیری پژوهشهای این حوزه با درک واقعبینانه صورت نمیگیرد. در نتیجه نمیتوان از این تحقیقات برای رفع نیازهای جامعه بازیسازان و گیمرها استفاده کرد. اکنون که دستگاههای مختلف کشور در حال برنامهریزی برای فعالیتهای سال آینده خود هستند لازم است در صنعت بازیسازی نیز برای رفع دغدغههای فرهنگی و اقتصادی برنامهریزی شود. باور داریم از طریق تحقیقات نظری میتوانیم پاسخی برای نیازهای اکوسیستم بازیسازی معرفی کنیم.
نصیری عنوان کرد: در همین راستا نگاه بنیاد ملی بازیهای رایانهای به کنفرانس بازیهای رایانهای نگاه واقعبینانه است و تلاش میکنیم تا بار دیگر بر اهمیت حل مسائل اکوسیستم بازیسازی از مسیر دانشگاه را نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیهای بومی که در المانهای فرهنگی ایرانی استفاده شده چه در سطح ملی و چه در سطح بینالمللی به موفقیت رسیدهاند.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای تأکید کرد: قوانین کافی در حوزه بازیسازی در کشور وجود ندارد و در مورد کسبوکارهای موجود در این اکوسیستم نیز بستر اقتصادی مناسبی فراهم نشده است. قصد داریم در هفتمین کنفرانس بازیهای رایانهای راهکارهای عملی برای رفع مشکلات این حوزه ارائه دهیم.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/