فیسبوک حقوق زنان را نادیده میگیرد/ محدودسازی شرکتهای بهداشتی در فیسبوک
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، بر اساس گزارشی که اخیراً از سوی سازمانهای بینالمللی منتشر شده است بیش از ۶۰ شرکت تولیدکننده وسایل بهداشتی اعلام کردند فیسبوک نسبت به سلامت زنان بیتوجه است و سیاستهای تبلیغاتی خود را به گونهای تنظیم کرده که طرح مباحث مرتبط با سلامت بانوان با مسائل غیراخلاقی تلفیق میشود. در حقیقت مدیران این شرکتها معتقدند فیسبوک اهمیتی برای سلامت بانوان قائل نیست و وسایل بهداشتی این دسته از کاربران را صرفاً ابزاری برای تبلیغ انحرافات جنسی میداند.
بیشتر بخوانید:
حضور در شبکههای اجتماعی موجب بروز خودشیفتگی در کاربران میشود
در سراسر دنیا قوانین و اصول مشخصی برای تبلیغات در حوزههای مختلف مختلف وجود دارد و معمولاً شرکتهای بزرگ اهمیت بیشتری برای وسایلی که با سلامت کاربران گره خورده است قائل میشوند. کارشناسان فناوری معتقدند «فیسبوک بر خلاف آنچه مدیران این شبکه اجتماعی مدعی آن هستند حقوق کاربران و بهویژه زنان را نادیده گرفته و با این رویکرد سلامت این دسته از کاربران را به خطر میاندازد. قطعاً آگاهیبخشی و اطلاعرسانی در موضوعات خاص میتواند باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات شود زیرا در موارد زیادی بانوان دچار بیماریهایی میشوند که با داشتن اطلاعات کافی به راحتی میتوان از آن پیشگیری کرد.»
مدیر یکی از شرکتهای تولیدکننده وسایل بهداشتی بانوان میگوید «فیسبوک از سال ۲۰۱۷ تاکنون دو بار حساب کاربری این شرکت را به اتهام تبلیغات غیراخلاقی مسدود کرده درحالی که تنها وسایل بهداشتی مورد نیاز زنان در حساب این شرکت معرفی شده است. حتی در مواردی پستهایی که کاملاً مرتبط با مباحث علمی بدن بوده نیز حذف میشود.»
مدیران متا مدعی هستند «در فیسبوک گروههای مختلفی از کاربران با مذاهب و فرهنگهای مختلف حضور دارند و محدودیت تبلیغ در مورد موضوعات حساسیت برانگیز با هدف رعایت حقوق همه کاربران است. تبلیغ محصولات بهداشتی بانوان در فیسبوک ممنوع نیست ولی برهنگی فرهنگی ممنوع است.» کاربران زیادی در فیسبوک این ادعای مدیران متا را مضحک و صرفاً برای رفع اتهام نقض حقوق زنان میدانند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/پ
انتهای پیام/