مشترکان اپراتورهای تلفن همراه برای ترابرد سیمکارت به چه نکاتی باید توجه کنند؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، یکی از متداولترین روشها برای استفاده از سرویسهای اپراتورهای مختلف تلفن همراه در نقاط مختلف جهان فعال کردن سرویس ترابردپذیری است. این سرویس به کاربران هرکدام از اپراتورهای مجاز در کشور امکان میدهد تا بدون نیاز به خرید سیمکارت اپراتوری که قصد استفاده از خدمات آن را دارند، به شبکه آن اپراتور وصل شوند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قوانین مرتبط با ترابرد شمارههای تلفن همراه را تصویب و به دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ابلاغ کرده است. لازم است کاربران اپراتورهای تلفن همراه پیش از ارائه تقاضا برای ترابرد شماره خود از دستورالعملهای ابلاغی از سوی رگولاتوری آگاهی داشته باشند. مشترکان باید توجه کنند که صاحبان سیمکارتهای دائمی برای مهاجرت به اپراتور دیگر، باید بدهی کارکرد خود را پرداخت کنند چون پس از آن، اپراتور فرآیند انتقال را انجام میدهد. لذا باید به صورتحساب اولیه اعلام شده از سوی اپراتور فرستنده و پرداخت آن در مهلت ۲۴ ساعت توجه کنند. همچنین میزان اعتبار سیمکارتهای اعتباری بعد از ترابرد صفر میشود لذا مشترکان سیمکارت اعتباری باید اعتبار سیمکارت خود را پیش از ترابرد مصرف کند.
طبق قانون هر مشترک برای هر شماره میتواند حداکثر دوبار در سال تقاضای ترابرد شماره داشته باشد. برای اولین درخواست ترابرد به اپراتور دیگر فرد متقاضی باید حداقل سه ماه مشترک اپراتور فعلی بوده و از فعالبودن سیمکارت وی نیز سه ماه سپری شده باشد. درخصوص درخواستهای بعدی ترابرد مشترک، تنها فعالبودن سیمکارت(بدون قید بازه زمانی سه ماهه) کافی است. هیچ تغییری در شماره مشترک پس از ترابرد ایجاد نمیشود. پس از ترابرد، مشترک میتواند همانند سایر کاربران اپراتور جدید(اپراتور پذیرا) از تمامی محصولات و خدمات بهرهمند شود. سیمکارت دائمی تنها به سیمکارت دائمی و سیمکارت اعتباری تنها به سیمکارت اعتباری امکان ترابرد دارد.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/