دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1400 - 03:03

تعرفه جدید خدمات تلفن ثابت تصویب شد

تعرفه جدید ارایه خدمات تلفن ثابت از جمله، هزینه صدور قبض، وصل خط پس از پرداخت بدهی، ثبت‌نام خط حقیقی، کشف مزاحمت تلفنی، اعتراض مشترک به صورت‌حساب و چاپ ریزمکالمات، تصویب شد.
کد خبر : 603980
تلفن ثابت



به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۲۴، تعرفه ارایه خ دمات تلفن ثابت در دفاتر پ یشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت را تصویب کرد.


در ماده یک این مصوبه ذکر شده که سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت قابل ارایه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتب اطات و فن اوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت که در این مصوبه به اختصار دفاتر نامیده می‌شوند، به شرح زیر تعیین شده است.


تعرفه خدمات تلفن ثابت اعلام شد


تعرفه خدمات تلفن ثابت اعلام شد


اگر شخص حقیقی یا حقوقی درخواست ثبت‌نام گروهی (ثبت‌نام بیش از یک خط برای یک نشانی واحد) داشته باشد، حسب مورد یکی از تعرفه‌های ثبت‌نام مندرج در ردیف‌های ۳ یا ۴ جدول فوق برای ثبت‌نام خط اول و هزینه یک برگ چاپ فرم، به ازای هر خط مازاد بر خط اول، به عنوان سهم دفتر از متقاضی اخذ می‌شود.


اگر یک مشترک درخواست تغییر مکان گروهی (به ازای چند خط از یک مبدأ واحد به یک مقصد واحد) داشته باشد، سهم دفتر بابت خط اول برابر با مبلغ تعیین‌شده در ردیف‌های ۷ و ۸ جدول فوق بوده و به ازای هر خط مازاد، فقط هزینه یک برگ چاپ در چارچوب ردیف ۵ جدول ذیل ماده ۱ مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۱۲ تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از متقاضی اخذ می‌شود.


در ماده ۲ این مصوبه آمده که دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت موظفند خدمات موضوع جدول ماده ۱ (به غیر از خدمات مکاتبات قضایی و تقسیط بدهی) را بر روی کلیه سامانه‌های فروش خود از جمله بسترهای کد خدمات دستوری، پی امک، اپلیکیشن و پورتال به صورت برخط و الکترونیکی و بدون دریافت هرگونه وجه اعم از سهم دفاتر و دارنده پروانه از تعرفه‌های جدول فوق ارایه کنند. در صورتی که ارایه خدمات مستلزم هزینه‌های قانونی دیگری باشد، با تایید سازمان از مشترک دریافت می‌شود.


در ماده‌های دیگر این مصوبه آمده که دفاتر نباید هیچگونه تبعیضی در ارایه خدمات مربوط به دارندگان پروانه طرف قرارداد خود قائل شوند؛ هیچ یک از دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت نباید دفاتر را مجبور به خدمت ندادن به سایر دارندگان پروانه کنند؛ دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در پورتال، دفاتر فروش و خدمات حضوری خود اطلاع‌رسانی کنند؛ دفاتر موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در محل دفتر و در معرض دید مشترکین نصب کنند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب