خدمات پیامکی طبق کدام سیاست ساماندهی میشود؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه در سراسر کشور کسر هزینه خدمات پیامکی ارزش افزوده به به طور خودکار و یا ناخواسته از اعتبارشان نزد اپراتور انتقاد میکنند. البته در ۱ سال گذشته مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب قوانین سختگیرانه در کمیسیون تنظیم مقررات بخش قابل توجهی از هزینهای که بابت خدمات ارزش افزوده(وس) از حساب مشترکان اپراتورهای همراه کم میشد قطع گردید. با این حال هنوز هم پیامکهای تبلیغاتی مزاحم ارسال میشود و افراد زیادی نسبت به این موضوع انتقاد دارند.
با توجه به اینکه امروز گوشیهای هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی میلیونها کاربران در نقاط مختلف کشور تبدیل شده است وجود قوانین مشخص برای ارائه خدمات پیامکی امری ضروری به نظر میرسد. از همین رو اعضای شورای عالی فضای مجازی در بهمن سال ۹۳ قوانین خدمات پیامکی ارزش افزوده را به تصویب رسانده و مصوبهای «سیاستهای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکههای ارتباطی» در اسفند همان سال به دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ کردند.( متن کامل مصوبه جلسه بیست و یکم شورای عالی فضای مجازی را در اینجا مطالعه کنید.)
بر اساس این مصوبه هرگونه محتوا در خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده پیامکی باید با رعایت قوانین و مقررات کشور و عدم مغایرت با ارزشهای ایرانی-اسلامی باشد. به منظور پایش محتوا، کارگروهی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده و گزارش عملکرد آن هر ۶ ماه به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارائه میگردد.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/