دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 12:18

لکسوس خودرویی با تایرهای یخی ساخت + ویدئو

یک نمونه خودرو مفهومی تازه از برند لکسوس رونمایی شده است که تایرهایی از جنس یخ دارد.
کد خبر : 57599

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، خودروسازی لکسوس که یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودروی لوکس در جهان است که امسال در حوزه ساخت نمونه‌های مفهومی هم توانسته اعتباری برای خود دست و پا کند. این خودروساز ژاپنی‌الاصل، چند ماه قبل یک نمونه لکسوس الکتریکی را به شیوه «اوریگامی» ساخت که تمامی اجزائش از جنس مقوای تاخورده بود. اکنون لکسوس با یک جهش به جلو، نمونه مفهومی بسیار پیشرفته‌تری را ساخته که چشم‌ها را خیره می‌کند.



نام این نمونه لگسوس NX تایر یخی است. تایرهای این خودرو از قطعات متعدد یخ و با استفاده از دست تراشیده شده‌اند و دقیقا مشابه رینگ‌های آلومینیومی این شرکت از کار درآمده‌اند.


این شرکت اعلام کرده که برای جفت و جور کردن قطعات و ساخت این خودرو، بیش از 3 ماه وقت صرف کرده و نهایتا در مرحله پایانی ناچار شده است این خودرو را به مدت 5 روز در دمای منفی 30 درجه سانتیگراد، فریز کند.



لکسوس برند لوکس متعلق به شرکت تویوتاست که محصولاتش برخلاف تولیدات انبوه تویوتا، بسیار گران‌قیمت و تجملی هستند. ساخت خودروهای مفهومی هم یکی از روش‌های بسیار گران تبلیغ در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود که نام لگسوس را این‌روزها بر سر زبان‌ها انداخته است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته