دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1399 - 13:00
پرویز کرمی در گفت‌وگو با آنا:

داشته‌های علمی فعلی کشور با پیش از انقلاب قابل‌قیاس نیست

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق گفت: داشته‌های علمی فعلی کشور را نمی‌توان با پیش از انقلاب مقایسه کرد چراکه در آن دوران پیشرفت در هیچ حوزه‌ای وجود نداشت.
کد خبر : 562584

پرویز کرمی در گفتگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به این که پیشرفت علم و فناوری پیش از انقلاب و بعد از انقلاب به هیچ عنوان قابل‌مقایسه نیست، بیان کرد: ایران در حال حاضر رتبه شانزدهم در حوره علم و فناوری،  چهارم در حوره نانو، نهم در حوزه هوافضا و هفتم در حوزه زیست‌فناوری را در جهان دارد. داشته‌های علمی فعلی کشور را نمی‌توان  با «هیچ» پیش از انقلاب مقایسه کرد، مقایسه درستی نیست.


وی افزود: پیش از انقلاب عملاً در هیچ حوزه‌ای پیشرفت علمی یا فناوری نداشتیم. در اوایل انقلاب ایران حدود 270 هزار دانشجو داشت که 170 هزار نفر از آنها در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل بودند.  50 هزار نفر از این 170 هزار دانشجو در آمریکا تحصیل می‌کردند، درواقع در آن دوران ایران بزرگ‌ترین کلنی دانشجویان خارجی را در آمریکا داشت.


دبیر ستاد  فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق گفت: در حال حاضر کشور 4 میلیون دانشجو دارد که تنها 50 هزار نفر از آنها در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. این پیشرفت‌ها در زمان تحریم‌های اقتصادی سخت انجام شده است. درواقع تحریم‌های غرب باعث پیشرفت علم و فناوری در ایران شد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته