دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1399 - 00:03
آنا گزارش می‌دهد؛

RPA چگونه به صنعت مخابرات کمک می‌کند؟/ از مدیریت شبکه تا کنترل هزینه‌ها

«اتوماسیون روباتیک فرایندها» (RPA) در مخابرات به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا چرخه‌های عملیاتی را متحول کنند، سطح بالایی از رشد سازمانی را به دست آورند و درمجموع کیفیت خدمات مشتری را بهبود بخشند.
کد خبر : 559789
couv_5G_Impact_On_Telecom_Infrastructure_Yole_Developpement_imicronews_May2019.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، سازمان‌های مخابراتی به‌طور تصاعدی با افرادی مواجه هستند که نیاز دارند به شبکه‌های مختلف جهانی متصل شوند. درنتیجه تأمین‌کنندگان تلفن همراه برای ارائه سریع‌ترین، مقرون به‌صرفه‌ترین و نوآورانه‌ترین خدمات با یکدیگر رقابت می‌کنند.


برای کمک به این توسعه، سازمان‌های مخابراتی باید از عهده مواردی که توسط حجم عظیمی از فرایندهای عملیاتی مانند مدیریت اطلاعات، کنترل هزینه‌ها، گسترش مهارت کسب‌وکار، استعدادیابی و رشد خدمات جدید ارائه می‌شود، برآیند.


«اتوماسیون روباتیک فرایندها» (RPA) در مخابرات به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا چرخه‌های عملیاتی را متحول کنند، سطح بالایی از رشد سازمانی را به دست آورند و درمجموع کیفیت خدمات مشتری را بهبود بخشند. این امر مزایایی را به همراه دارد؛ به‌عنوان‌مثال مقیاس‌پذیری و افزایش چابکی، بهبود ارتباطات و انتقال اطلاعات، امنیت داده بهتر و درمجموع کاهش هزینه‌های حیاتی.


در ادامه به نقش مهم «اتوماسیون روباتیک فرایندها» (RPA) در شرکت‌های مخابراتی می‌پردازیم.


سفارش خرید و پردازش فاکتور



«اتوماسیون روباتیک فرایندها» برای تجارت مخابرات ایدئال است، چراکه وظایف و سلسله‌مراتب‌های کسل‌کننده‌ای وجود دارد که زمان افراد ماهر و متخصص را هدر می‌دهند. با استفاده از روبات‌های نرم‌افزاری برای هدایت نظارت شبکه‌ها، انجام کارهای تعمیر و نگهداری دوره‌ای، توزیع ایمیل‌ها و نگهداری نسخه‌های پشتیبان، «اتوماسیون روباتیک فرایندها» اتوماسیون کاملی را ارائه می‌دهد. بعلاوه، می‌توان از نوآوری‌های RPA در تجارت مخابرات برای دیجیتالی كردن ایمیل‌ها و فاكتورها استفاده كرد؛ درنتیجه این امر به كاركنان كمك می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی كرده و روی استراتژی‌های بهترِ درآمدزایی تمركز كنند.


تهیه و انتشار گزارش دوره‌ای



RPA همچنین می‌تواند به صنعت مخابرات در تولید خودکار گزارش کمک کند. پس از تولید، روبات‌ها همچنین می‌توانند محتوای گزارش را تقسیم‌بندی کنند. با توجه به اقدامات ارائه‌شده، روبات‌ها می‌توانند گزارش را برای شرکای موردنظر انتخاب کرده و آن را برای آنها ایمیل کنند. داده‌ها به این روش بهتر و سریع‌تر جریان می‌یابند.


مدیریت شبکه


مدیریت مناسب شبکه برای تضمین شدیدترین زمان آماده‌به‌کار بودن و نرخ رضایت بیشتر مصرف‌کننده، اساسی و مؤثر است. اعتماد روزافزون به اینترنت و تقاضای کاربران برای داده‌ها موجب شده ارائه خدمات مداوم توسط تأمین‌کنندگان مخابراتی به چالش کشیده شود. این امر به این دلیل است که ارائه‌دهندگان خدمات برای تضمین کارایی زیرساخت‌های شبکه خود، باید برنامه‌های پیچیده را کشف کنند، اطلاعات را به‌صورت دستی وارد کنند و حجم عظیمی از داده‌های مشتری را بازیابی کنند.



اتوماسیون روباتیک فرایندها می‌تواند از طریق خودکار کردن کارهای تکراری، به‌عنوان‌مثال مدیریت سانحه و تشخیص، در مدیریت این مشکلات کمک کند. بنابراین این امر به معماران شبکه اجازه می‌دهد تا فرآیندهای غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر را به صفر برسانند و از پوشش برتر اطمینان حاصل کنند.


کنترل هزینه


با حفظ یکپارچگی و امنیت داده‌ها، ارائه گزارش‌های خودکار و عادی، و نظارت بر هزینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، می‌توان از روبات‌های نرم‌افزاری مبتنی‌بر RPA برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای استفاده کرد. این امر به‌ویژه برای سازمان‌های کوچک که امیدوارند با کاهش کل هزینه‌ها، سود کسب کنند بسیار مفید است. علاوه بر این، نوآوری‌های اتوماسیون روباتیک فرایندها می‌تواند همچنین برای صدور صورتحساب و مدیریت درآمد به‌کار گرفته شود.


ردیابی قیمت رقبا


شفافیت قیمت‌گذاری آنلاین شیوه خوبی برای پیگیری قیمت رقبا، به‌ویژه از طریق تجارت الکترونیکی است. علاوه بر این ازآنجاکه تجارت الکترونیک به استانداردی در ارتباطات از راه دور تبدیل می‌شود، بررسی دقیق قیمت یک منبع قابل‌توجه خواهد بود.



بدیهی است که اتوماسیون، با نداشتن خطا و ظرفیت 24ساعته برای کار، می‌تواند دقیق‌ترین نوع قیمت مقایسه‌ای را به یک سازمان مخابراتی ارائه دهد. علاوه بر این روبات‌های برنامه‌نویسی می‌توانند ردیابی را در سطح فردی، رده و برند انجام دهند که می‌تواند درک بیشتری از چشم‌انداز رقابتی را ارائه دهد.


تحول داده‌ها


این نیز یکی دیگر از بخش‌های مخابرات است که در آن RPA می‌تواند تغییراتی اساسی ایجاد کند. مخابرات به آرایش گسترده داده‌های ذخیره‌شده در قالب‌های مختلف فایل متکی است. روبات‌های نرم‌افزاری مبتنی‌بر RPA می‌توانند این داده‌ها را به یک قالب ساختاریافته و یکنواخت تغییر دهند، با این توانایی که با قالب‌های غیراستاندارد اطلاعاتی نیز بتوانند کار کنند.



علاوه بر این، تلفیق اتوماسیون روباتیک فرایندها با سایر نوآوری‌ها مانند هوش مصنوعی، می‌تواند به تأمین‌کنندگان مخابراتی اجازه دهد الگوهای پیش‌بینی وابسته به مجموعه داده‌های ساختاری را تجزیه‌وتحلیل کنند. در اینجا RPA می‌تواند به جمع‌آوری پایگاه داده کمک کند، درحالی‌که هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور مداوم با دقت و سرعت بسیار بالاتری پیش‌بینی را انجام دهد.


مدیریت مشتری


نظارت دستی بر اطلاعات مشتری می‌تواند کار زمان‌بر و طاقت‌فرسایی باشد. این امر نیاز به پیمایش در برنامه‌ها، به‌روزرسانی زمینه‌های مناسب، بازیابی و به‌روزرسانی داده‌های مشتری دارد و اینها فقط بخشی از مشکلات است. استفاده از ابزارهای RPA می‌تواند به روان‌سازی این روند کمک کند و به تأمین‌کنندگان مخابرات کمک کند تا وضوح بهتری در مورد اطلاعات مشتری خود داشته باشند. روبات‌های RPA می‌توانند به‌صورت خودکار مشتری را به سرویس اضافه یا حذف کنند.


مقیاس‌پذیری و بهبود کارایی


مقابله با اندازه و حجم صنعت مخابرات نیاز به پیشرفت‌های اساسی دارد و اتوماسیون روباتیک فرایندها با داشتن توانایی مقابله با حجم عظیمی از داده‌ها، کاملاً مناسب است. این امر اتوماسیون فرایندهای مختلف ادارات را در برمی‌گیرد و بدین ترتیب نیاز کارمندان برای انجام کارهای یکنواخت و زائد را از بین برده و باعث می‌شود آنها روی سایر اولویت‌های مهم کاری تمرکز کنند.



جمع‌آوری بدهی‌ها


خودکار کردن چرخه اداری جمع‌آوری بدهی نیز می‌تواند یک مورد جذاب استفاده از RPA در مخابرات باشد. اتوماسیون روباتیک فرایندها باعث می‌شود شرکت‌های مخابراتی بدهی‌های خود (در تاریخ‌های مشخص) را بدانند و جمع‌آوری کنند.
یک پلتفرم قوی مبتنی‌بر RPA می‌تواند مراحل مختلف روند جمع‌آوری بدهی را به‌طور خودکار انجام دهد، به‌عنوان‌مثال؛ موعد مقرر، به‌روزرسانی اطلاعات پرداخت، سازش در پرداخت و غیره. این کار موجب استرس کمتر کارمندان در جمع‌آوری و بهره‌وری بیشتر آنها در ارائه خدمات می‌شود.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته