دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1399 - 15:34
پیام صالحی‌آرا به مناسبت بزرگداشت مادران و همسران شهدا؛

مادران ایرانی مانند حضرت ام‌البنین (س) تاریخ را در حمایت از حسین زمان تکرار کردند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و بزرگداشت مادران و همسران شهدا پیامی صادر کرد.
کد خبر : 559743
14.JPG

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و بزرگداشت مادران و همسران شهدا پیامی صادر کرد.


متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِين


سیزدهم جمادی ‏الثانی، یادآور روزی غم‏‌انگیز است؛ روزی که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت از تبار دلاوران، به سوی معبود پر کشید. روزی که در تقویم ما به‌عنوان ”روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا» نامگذاری شده است.


مایه فخر و مباهات ماست که مادران ایران زمین در کربلای جنوب و غرب ایران، چون حضرت ام‌البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته‌های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه‌ای دیگر در حمایت از حسین زمان، تکرار کردند.


مادرانی که اگر چه خود، در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام، انقلاب و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند، اما خطوط مقدم پر از رزمندگانی بود که در دامن این شیرزنان پرورش یافته بودند. رهروان فاطمی که پای در جای پای حضرت ام‌البنین (س) «مادر چهار شهید و معلم علمدار کربلا» گذاشتند و چون او فاطمه‌وار، هستی خود را بر سر دفاع از اسلام و ولایت به درگاه خدا ارزانی داشتند.


اينجانب ضمن تسليت وفات حضرت ام‌البنين(س) اين روز را كه به‌عنوان روز تكريم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، گرامی می‌دارم.


احمد صالحی‌آرا


رئيس مركز امور شاهد و ايثارگران دانشگاه آزاد اسلامی


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته