دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1399 - 13:00

کارایی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تأیید شد

دانشگاه آکسفورد کارایی واکسن‌‎ تولید شده توسط محققان این دانشگاه را تأیید و آن‌ را برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر مناسب دانست.
کد خبر : 551761
آکس 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه آکسفورد بدون انتشار خبر رسمی کارایی واکسن تولید شده توسط محققان این دانشگاه را تأیید کرد. مسئولان دانشگاه آکسفورد کارایی واکسن این نهاد علمی را بیش‌ از 95 درصد دانسته و عنوان کردند واکسن آکسفورد حتی برای افرادی که به نوع شدید بیماری مبتلا هستند و یا اینکه قبلاً کرونا داشته و پس از مدتی دوباره مبتلا شده‌اند 100 درصد مفید است.


رسانه‌های انگلیسی در صورتی این خبر را منتشر کردند که در دو هفته اخیر این کشور به شدت درگیر نوع جدیدی از ویروس کووید-19 با نام کرونای انگلیسی شده و سرایت آن به تعدادی دیگر از کشورهای دنیا مردم را به شدت نگران کرده است. خوشبختانه هنوز موردی از کرونای انگلیسی در ایران مشاهده نشده است. دولت‌مردان انگلیس امیدوارند با توزیع گسترده و واکسیناسیون عمومی مردم با استفاده از واکسن‌هایی نظیر فایزر بیون‌تک، مدرنا و واکسن آکسفورد مقاومت بدنی همه مردم این کشور را در برابر ویروس کرونا افزایش دهند.


پاسکال سوریوت مدیر اجرایی شرکت داروسازی آسترازنکا(Astra Zeneca) گفت: «بررسی‌های انجام شده روی واکسن دانشگاه آکسفورد نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای دارد و می‌توان امیدوار بود کسانی که به شدت در برابر ویروس کووید-19 در معرض آسیب قرار دارند با تزریق واکسن ایمنی بدن خود را حفظ کرده و بدون نگرانی زندگی کنند.»


طبق گزارش‌های منتشر شده از روند تولید واکسن در کشورمان محققان مراحل آزمایش حیوانی واکسن کرونا را به اتمام رسانده و قرار است از این هفته تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در چند مراحله آغاز شود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته