دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 13:36

مانور جالب ولوو برای کامیون چند تنی مجهز به سیستم کنترل از راه دور + ویدئو

در نظام سرمایه‌داری رقابتی، ایده‌های خلاق تبلیغاتی مختلفی بروز می‌کند که این نمونه آخر از شرکت ولوو از همه عجیب‌تر بوده است. این شرکت برای تبلیغ کامیون چند تنی مجهز به سیستم کنترل از راه دور، کنترل آن را به دست یک دختربچه 4 ساله داد.
کد خبر : 53835

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ولوو، شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی مختلفی در دنیا به دنبال طراحی و استفاده از خودروهای کنترل از راه دور هستند تا بتوانند رانندگی را کامپیوتری کنند اما شرکت ولوو با هدف دیگری یک کامیون چندین تنی را به سیستم کنترل از راه دور بسیار پیشرفته‌ای مجهز کرد.


مسئولان تبلیغاتی شرکت ولوو سوئد برای اینکه سادگی کنترل و البته مقاومت بسیار بالای مدل‌های تازه کامیون خود را تبلیغ کنند، یکی از آنها را مجهز به سیستم کنترل از راه دور کردند و سپس دستگاه کنترل را در اختیار خوش‌بخت‌ترین کودک 4 ساله تاریخ قرار دادند.


«سوفی» کودکی که برای این کار انتخاب شده بود، پس از آنکه کنترل این غول آهنی را به دست گرفت، با مهارت خاصی آن‌ را هدایت کرد و به سرعت بالا رساند و سپس با یک خانه برخورد کرد. او این کار را بهتر از همه ما در سن 4 سالگی (و احتمالا در همین سن) انجام داد.


این رانندگی و برخورد که در پیست و شرایط مصنوعی انجام می‌شد، هیچ خسارت جانی در پی نداشت. شرکت ولوو از این تصاویر برای ساخت آخرین تیزر تبلیغاتی خود استفاده کرد که نشان می‌داد حتی با وجودی که این کامیون از یک خانه رد شد، هنوز هم می‌تواند حرکت کند و البته قابل هدایت است.


براساس اعلام ولوو، دستگاه کنترل از راه دوری که در این تبلیغ به کار گرفته شد، به‌طور خاص برای این کار طراحی شده بود و قابلیت هدایت فرمان، گاز، دنده و ترمزها را داشت و حساسیت آن نیز بسیار بالا بود. برای درک بهتر لذتی که سوفی از این کار برده، بهترین راه تماشای ویدئوی ضبط شده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته