دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1399 - 13:31
استفاده از گرما برای حفاظت از سلامتی انسان‌ها؛

ماسک نابود کننده کرونا تولید می‌شود

دانشمندان در حال تولید ماسکی هستند که با استفاده از گرما ویروس کرونا را از بین برده و از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 525185
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، از زمان آغاز همه‌گیری بیماری کرونا در کشورهای مختلف دنیا رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی پیدا کرده و در بین این پروتکل‌ها ماسک زدن بیش از بقیه موارد مهم است. اکنون محققان دانشگاه ام‌آی‌تی ماسکی تولید کردند که با ایجاد گرما ویروس کووید-19 را از بین برده و از مبتلا شده به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند.




بیشتر بخوانید:


اسکن قفسه سینه؛ دقیق‌ترین روش برای تشخیص بیماری کرونا


بیمارستان فرهیختگان مجهز به دستگاه سی‌تی اسکن بسیار پیشرفته شد




نکته قابل توجه در مورد ماسک طراحی شده توسط محققان ام‌آی‌تی گرم نشدن صورت است. یعنی زمانی که ماسک دمای خود را برای نابودی ویروس بالا می‌برد هیچ گرمایی به صورت فرد منتقل نمی‌شود. این ماسک فعلاً برای استفاده عمومی تولید نشده و تحقیقات بیشتر در خصوص عملکرد آن ادامه دارد.



یکی از طراحان این ماسک گفت: در حال حاضر هیچ دارو و واکسنی برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد از همین رو باید به هر نحو ممکن از ابتلا گسترده جلوگیری کرد. قطعاً ماسک عامل مؤثر برای جلوگیری از انتقال ویروس بین مردم است. از طرفی ماسک‌های کنونی عمر محدودی دارند لذا استفاده از ماسک نابود کننده کرونا می‌تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.


نیروی لازم برای تولید گرما تا 90 درجه سانتی‌گراد روی سطح این ماسک به وسیله باتری 9 ولتی تأمین می‌شود. هر باتری چند ساعت قادر تولید نیروی الکتریکی است.


شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی نیز در زمینه مبارزه با بیماری کرونا تاکنون اقدامات مفید و قابل توجهی را انجام داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید ماسک‌های ضدویروس و نرم‌افزارهای کاملاً ایرانی برای ردیابی و شناسایی ویروس کووید-19 در بدن اشاره کرد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته