دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یادواره شهدای دانشجو و بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی گرمی برگزار شد

یادواره شهدای دانشجو و بسیج اساتید به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی گرمی برگزار شد.
کد خبر : 52423

به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و دفتر بسیج دانشجویی برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی با تبریک هفته مقدس بسیج و تشکر از خانواده‌های معظم شهدا در تشریح نحوه تشکیل بسیج گفت: حقیقتا در برسی تمامی انقلاب‌ها و تغییراتی که در نظام سیاسی کشورهای مختلف منطقه در عصر معاصر اتفاق افتاده، نبوغ سیاسی و دینی و اعتماد و باور مطلق حضرت امام (ره) بر قدرت و پشتوانه مردم، رهنمود ایشان در تشکیل بسیج مردمی ستودنی و بی‌نظیر است.


میرمحمد سید هاشمی ادامه داد: حضرت امام (ره) بدون توجه و تکیه به هیچ قدرت داخلی و خارجی یا هیچ ابزار خاص، تنها بر اساس این اعتقاد و باور که اگر خواست و قدرت مردم با خواست الهی همراه باشد پیروزی از آن مردم است و هیچ قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت و اقدام به صدور فرمان تاریخی مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی در تاریخ ۵ آذر سال ۵۸ کرد و این حرکت به عنوان جلوه خاصی از مردم سالاری دینی را در جامعه بین الملل نشان داد.



وی گفت: بنابراین بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب در هر زمان و مکان که وارد عرصه‌های مختلف اعم از علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی شده، منشأ خیر و برکت برای نظلام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و این تفکر در طول چند سال اخیر به عنوان یک الگوی بی‌نظیر برای منطقه بوده بخصوص که پیروزی های مردم سوریه، عراق، لبنان و مقاومت فلسطین برگرفته از این تفکر بوده و قدرت کاذب و رسانه‌ای قدرت های بزرگ جهانی را به چالش کشانده و در بعضی مواقع حتی باعث عصبانیت این قدرت‌های به ظاهر بزرگ شده است.


سید هاشمی اظهار کرد: عصبانیت دشمنان داخلی و خارجی از بسیج، نه از نام بسیج و سازمان بسیج بلکه از تفکر بسیج است و خواهد بود. چرا که تفکر بسیج یعنی مقابله با استکبار و ظلم و دفاع بی‌چون و چرا از عدالت و ایثار و شهادت طلبی است.



فرماندار گرمی هم یاد و خاطره شهدا و هفته بسیج را گرامی داشت و با بیان اینکه قدرت و اقتدار امروز ایران مرهون خون شهدا است، اظهار کرد: بسیج در همه عرصه‌ها نقش خود را بخوبی ایفا کرده و در هر موفقیتی دست توانمند بسیج نمایان است.


میرعلی رحیمی زاد با توجه به تلاش دشمنان در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی در جنگ با مستکبران جهان مرزهای جنگی خود را هزاران کیلومتر از مرزهای خود عقب رانده و باعث استیصال دشمن شده است و درماندگی، یاس و ناامیدی دشمن باعث روی آوردن آنها به جنگ اقتصادی شده و بحمدالله با نسخه موثر مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بار دیگر همه توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و الحق والانصاف بسیج در این عرصه نیز با پرداخت تسهیلات و اجرای طرح های اشتغالزائی اقتصاد مقاومتی نقش فعال و پررنگی را ایفا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان نیز هدف و شخصیت شهدا را مهم دانست و گفت: شهدا با خون و جان خود بستر را برای ایجاد امنیت فراهم کردند تا ما در سایه این امنیت به درجات والای علمی و عرصه‌های دیگر دست پیدا کنیم. شهدا با خون خود رسالتشان را به خوبی انجام دادند و آن رسالت انتخاب مرگ سرخ بود تا مرگ و زندگی ذلت بار را از چهره این کشور بزدایند.



حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی با بیان اینکه دشمنان ملت بزرگ ایران در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی هم نتوانستند به خواسته خود برسند، اظهار کرد: بیشتر برنامه‌ریزی و تمرکز دشمن اکنون روی کارهای فرهنگی است.
وی با بیان اینکه کانون تفکر اسلامی توان مدیریت دنیا را دارد، گفت: دلیل مخالفت استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادن انقلاب اسلامی در مقابل ظلم و استبداد و استکبار با مدیریت‌‌ همان کانون تفکر اسلامی و مقاومت است که نشات گرفته از اندیشه ائمه واهل بیت (ع) است. وهابیت نقطه مقابل اندیشه و تفکر اسلامی و مقاومت است و وهابیت با به وجود آوردن گروه تروریستی داعش به هر جنایت بشری دست زدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان با بیان اینکه به وجود آورنده داعش‌‌ همان اروپا و امریکاست، اظهار کرد: فرانسه اولین کشوری بود که ۷۰۰ نفر نیرو به داعش داد و اولین کشور اروپایی هم که از طریق همین گروه تروریستی ضربه دید، کشور فرانسه است.
وی با محکومیت قطعنامه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده است، اظهارکرد: آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند به بد‌ترین جنایت بشری دست می‌زنند و خبری از حقوق بشر نیست اما تا یک نفر بخاطر مواد مخدر درکشورما اعدام می‌شود داد حقوق بشر در می‌آید.


مدیحه سرایی و پخش احسان از برنامه‌های دیگر این مراسم بود که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرمی تدارک دیده شده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته