دانشمندان ویروس خواران دریایی را کشف کردند

دانشمندان گونه‌ای از موجودات زنده دریایی را کشف کردند که قادر به خوردن ویروس‌ها هستند.
کد خبر : 520696
ویروس 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، گروهی از محققان در مطالعه‌ای جدید دو گونه از موجودات زنده را کشف کردند که قادرند ویروس‌ها را بخورند و آن‌ها را نابود سازند.

هر چند وقت یکبار در مناطق مختلف کره زمین نوع جدیدی از ویروس‌ها شناسایی شده و با وارد شدن به بدن انسان‌ها و سایر جانداران زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازند. در واقع ویروس‌ها دردسرهای زیادی برای بشر ایجاد کرده و همانند شرایطی که اکنون در جهان به وجود آمده زندگی عادی مردم را دچار مشکل ساخته‌اند.

در کمال شگفتی سلول‌های دی‌ان‌ای بسیاری از موجودات زنده که در دریا زندگی می‌کنند دارای تعداد زیادی ویروس غیرعفونی است که به دلیل نبود باکتری‌ در اطراف آن‌ها از ویروس‌ها تغذیه کرده و آن‌ها را می‌خورند. این کشف جدید برخلاف تصوری است که تاکنون در مورد پروتئین‌ها و سایر اجزای سازنده دی‌ان‌ای وجود داشت.

این گونه جدید از موجودات زنده اولین بار در سواحل ماین در آمریکا کشف کردند. این موجودات ویروس‌ها را به سرعت شناسایی کرده و از بین می‌برند. کارشناسان معتقدند تغذیه از ویروس‌ها درحالی که مواد غذایی متنوعی در کره زمین وجود دارد شگفت‌آور است.

جولیا براون، متخصص آزمایشگاه زیست شناسی از مرکز تحقیقات دریایی بیگلو گفت: «ویروس‌ سرشار از فسفر و نیروژن هستند و مکمل خوبی برای رژیم غذایی گونه‌های تازه کشف شده است.» اکنون محققان در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری از ویروس‌خواران دریایی به‌دست آورده و در صورت امکان آن‌ها را تکثیر و حتی به بدن انسان‌ها وارد کنند.

انتهای پیام/4144/