عدم توازن بین عرضه و تقاضا مشکل حوزه حملونقل کامیونی است
احمد کریمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه عدم توازن بین عرضه و تقاضا در حملونقل کامیونی موجب شده تا شاهد بیکاری بسیاری از رانندگان خودروهای سنگین در کشور باشیم، گفت: رانندگان شاغل هم با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، 24 مطالبه اصلی دارند که این مطالبات به دولت فرستاده شده است.
وی با بیان اینکه در سالهای 1384 و 1385 بیش از 16 هزار و 800 کامیون هوگو از چین وارد ایران شد،گفت: در آن زمان وقتی بهاندازه کامیونهای وارد شده به کشور بار وجود نداشت، چطور میشود که بیش از 16 هزار کامیون وارد ایران میشود؟
کریمی با اشاره به اینکه میزان بار برای انتقال به نقاط متعدد ایران نسبت به رانندگانی که در خطوط مختلف کشور فعالیت میکنند بسیار کم شده است، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از شرکتهای حملونقل و حتی رانندگان کامیونها برای بهدست آوردن بار موردنظر و اخذ کرایه با یکدیگر اختلافنظرهای شدیدی دارند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور تصریح کرد: مشکل مهم دیگر ناوگان کامیونی کشور، فرسوده بودن آن است که جمعیت اتحادیه کامیونداران در این زمینه با سازمان برنامهوبودجه کشور توافق کرده است که در برابر خروج هر کامیون فرسوده از ناوگان، یک کامیون نو و تازهنفس وارد حوزه حملونقل شود.
کریمی با انتقاد از بهرهوری پایین ناوگان کامیونی در کشور گفت: اجناس بیکیفیت در کامیونهای ایرانی همچون لاستیک و سایر اقلام مصرفی موجب شده است تا شاهد کاهش بهرهوری تا میزان یکچهارم باشیم.
وی افزود: یک خودروی سنگین در اروپا بهطور متوسط در سال حدود 250 هزار کیلومتر مسافت طی میکند اما در ایران و در بهترین شرایط یک خودروی سنگین نهایتاً 60 هزار کیلومتر مسافت را طی میکند که وقوع این اتفاق در کاهش محسوس بهرهوری خودروهای سنگین در کشور مؤثر است.
انتهای پیام/4083/4071
انتهای پیام/