دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1399 - 14:35
حجت‌الاسلام کرمی مطرح کرد؛

تلاش هنرمندانه بر ایجاد تحول درونی نه انتقال دیتا

اولین گردهمایی پساکرونای اساتید گروه معارف به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و باهدف نوآوری و تحول در محتوای دروس معارف برگزار شد.
کد خبر : 513731
1599641312-img-6466.jpg

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، اولین گردهمایی پساکرونا استادان گروه معارف با حضور علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، حجت‌الاسلام سعید کرمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کلیه استادان گروه معارف در سالن شهید احدی برگزار شد.


در این همایش حجت‌الاسلام کرمی ضمن خوشامدگویی به ریاست دانشگاه و کلیه اساتید این گروه و تشکر از زحمات آمنه باقری، مدیر سابق گروه معارف از مدیریت و فعالیت این گروه در حوزه دفتر نهاد مقام معظم رهبری خبر داد.


وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران باوجود پراکندگی‌های فیزیکی و هویت‌های مختلف اقتضائات و البته امتیازات خاص خود را دارد و این باعث شده تا رسالت جمع حاضر، رسالت بسیار سنگینی باشد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت پرورش دانشجویان گفت: وظیفه تک‌تک ما صرفاً ارائه متون تعریف‌شده در سرفصل‌ها نیست بلکه اصل اتفاق تحول و تغییر نگرشی است که می‌بایست در دانشجو رقم بخورد.


حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: اساتید این گروه می‌بایست دل‌وجان مخاطب را با زیبایی‌های دین و افقی که دین ایجاد می‌کند متحول و سپس به ارائه محتوای دروس معارف بپردازد. در اصل وظیفه شما همکاران انتقال روح دین و معنویت به جامعه دانشگاهی است.


وی در ادامه گفت: مسئله محوری در درس معارف و توجه به نیاز مخاطب مهم‌ترین تکلیف امروز مادرسنگر نشر معارف دین در دانشگاه و اولویت ما ایجاد تحول درونی است نه صرفاً انتقال دیتا. در این مسیر نوآوری، خلاقیت، تحول و هنرمندی لازم و ضروری است تا بتوانیم ناگفته‌های انقلاب و معارف اسلامی را به نسلی که در دست ما امانت است به نحو احسن و شایسته منتقل کنیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از حضور و حمایت ریاست دانشگاه، حضور دکتر خوشدل و تیم مدیریتی ایشان را فرصتی مغتنم عنوان و اظهار امیدواری کردند که به‌زودی شاهد توفیقات بسیاری در این دانشگاه چه در حوزه آموزشی و پژوهشی و چه در حوزه فرهنگی خواهیم بود.


در ادامه این مراسم، استادان گروه معارف ضمن آشنایی با امکانات نرم‌افزاری فضای مجازی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته