دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1399 - 15:23
کاربران سیستم عامل اندروید اعلام کردند؛

عملکرد ابهام‌برانگیز گوگل در برخورد با اپلیکشین‌های تلفن همراه

تعدادی از کاربران سیستم عامل اندروید از عملکرد دوگانه گوگل در برخورد با اپلیکیشن‌های نفرت‌انگیز انتقاد کردند.
کد خبر : 511381
گوگل 3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اگرچه گوگل مدعی آن است که به طور همه جانبه با اپلیکشین‌های نفرت‌پراکن مبارزه می‌کند ولی تعداد زیادی از کاربران سیستم عامل اندروید معتقدند گوگل با ایجاد محدودیت برای نرم‌افزارهای مختلف مشترکان این برنامه‌ها را تحت فشار گذاشته و عملکرد آزادانه را از آن‌ها می‌گیرد.



به تازگی گوگل چند اپلیکیشن را از فروشگاه مجازی خود حذف کرده و علت این اقدام را انتشار مطالب نژادپرستانه از سوی سازندگان این برنامه‌ها عنوان کرده است. پس از حذف این اپلیکیشن‌ها گروه‌های مختلفی از کاربران سیستم عامل اندروید، گوگل را به عدم رعایت عدالت در برخورد با برنامه‌های تلفن همراه متهم کردند. سازندگان نرم‌افزارهای حذف شده نیز انتشار هرگونه مطالب با محتوای تبعیض‌برانگیز را رد کردند.


سازندگان اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای کسب درآمد بیشتر و توسعه منابع زیرساختی مورد نیاز برنامه خود با شرکت‌های مختلف قرارداد همکاری امضا کرده و تبلیغات آن‌ها را در هنگام اجرای نرم‌افزار نمایش می‌دهند. این تبلیغات در مواردی شامل تصاویر غیراخلاقی و نفرات‌پراکن است. گوگل وظیفه دارد این گونه برنامه‌ها را به سرعت شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کند. در این میان کاربران انتظار دارند گوگل به خوبی از حریم شخصی آن‌ها محافظت کرده و از حمله‌های سایبری جلوگیری کند.


انتهای پیام/4144/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته