دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1399 - 11:16

گوگل در حال آزمایش نوار ابزار جدید/ شکلک‌های جدید به صفحه کلید اندروید اضافه می‌شوند

گوگل در تلاش است تا نوار ابزار جدید با شکلک‌های متنوع را به صفحه کلید مخصوص سیستم عامل اندروید اضافه کند.
کد خبر : 502202
گو 1.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل تصمیم دارد برای سیستم عامل اندروید 11 صفحه کلید جدیدی با نوار ابزار مخصوص شکلک‌های این سیستم عامل را طراحی کند. این شرکت همچنین به زودی از 117 شکلک جدید رونمایی می‌کند.


27 تیر ماه برابر با 17 ژوئیه به عنوان روز جهانی شکلک(ایموجی) نام گذاری شده است. از همین رو گوگل نسخه بتا نوار ابزار شکلک‌های اندروید را در اختیار تعدادی از کاربران این سیستم عامل قرار داد. کاربران زیادی در سراسر دنیا در گفتگوهای نوشتاری از شکلک برای بیان احساس و نظر خود استفاده می‌کنند. کاربران سیستم عامل اندروید معتقدند استفاده از شکلک در هنگام چت کردن سرعت گفتگو را افزایش و مفهوم پیام را به خوبی نشان می‌دهد.



بر اساس گزارش‌های اعلام شده گوگل در طراحی شکلک‌های جدید برای سیستم عامل اندروید 11 به فرهنگ‌های مختلف بیش از گذشته توجه کرده و شکلک‌هایی مخصوص هر کشور را طراحی می‌کند. هنوز زمان مشخصی برای عرضه نسخه اصلی نوار ابزار شکلک‌های جدید اندروید اعلان نشده است ولی به نظر می‌رسد ایموجی‌های جدید این سیستم عامل تا پاییز سال 2020 رونمایی شوند.


تصاویر حیوانات بخش قابل توجهی از شکلک‌های اندروید را به خود اختصاص می‌دهند. از همین رو در نوار ابزار جدید صفحه کلید اندروید نیز کاربران می‌توانند در هنگام گفتگو با دوستان خود از شکلک حیوان مورد نظر خود استفاده کنند. هر کدام از شکلک‌های صفحه کلید گوگل معنای خاصی دارد و با هدف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4144/


 


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته