رمز و رازهای موفقیت در بازار/ چگونه یک استارتآپ میتواند با شرکتهای بزرگ رقابت کند؟
گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورود به بازاری با نامها و برندهای شناختهشده دشوار است. البته این امر برای کسانی که بازار را میشناسند و میتوانند از ویژگیهای آن به نفع خود استفاده کنند، صدق نمیکند. بیشتر استارتآپها و کسبوکارهای نوپا نمیدانند برای دیده شدن در بازاری که در انحصار کمپانیهای بزرگ و نامدار است، چه باید بکنند. در ادامه به معرفی راهکارهایی میپردازیم که نشان میدهد چگونه یک کسبوکار تازه میتواند با شرکتهای بزرگ به رقابت بپردازد.
موضعگیری قوی داشته باشید
چرا مشتریان باید برند شما را انتخاب کنند؟ درک درستی از آنچه پیشنهاد میدهید و افرادی که به محصول یا خدمت را به آنها پیشنهاد میدهید، داشته باشید. اگر شما ندانید که چه چیزی درباره برند یا محصول شما خاص و منحصربهفرد است، مشتریان نیز قادر به درک آن نیستند.
بنابراین به موضعگیری دقیق و خاص نیاز دارید. این کار برای یک استارتآپ یا شرکت نوپا چالشبرانگیز است اما راههایی برای انجام آن وجود دارد. یکی از آنها بررسی و مطالعه جامعه مشتریان است. با مشتریان خود صحبت کنید و از نظرات آنها آگاه شوید.
تصویر مشخصی از ویژگیهای مشتری مورد نظر خود ایجاد کنید. باید درک کنید که چه ویژگیهایی باعث شده که مشتریان برند شما را به جای یک برند معروف و بزرگ انتخاب کنند. تمام جوابها را جمع کنید و موضع خود را مشخص کنید.
رقبای خود را بشناسید
شناخت رقبا یکی از راههایی است که میتواند زمینه رقابت یک کسبوکار نوپا با شرکتهای بزرگ و نامی را ایجاد کند. 10 تا 15 مورد از نزدیکترین رقبای خود را مشخص کرده و بررسی کنید. هر آنچه به مشتریان ارائه میدهند مانند خدمات، نظرات مشتریان و... را مطالعه کنید. یکی از موارد مهم توجه به نقدهای مشتریان به خصوص نقدهای منفی است، میتوانید از این نقدها به نفع کسبوکار خود استفاده کنید.
همیشه میتوان بهترین استفاده را از موقعیتهای پیشرو کرد. حتی در زمانی که جهان با ویروس کرونا دستوپنجه نرم میکند نیز میتوان در مسیرهای جدید گام گذاشت و فرصتهای نوین ایجاد کرد. تنها کافی است آمارها، مقالات و جریانهای جدید را مطالعه کنید. با شناخت رقبای خود میتوانید محصول و خدمت نوین و منحصربهفردی ارائه دهید که مشتری قادر به رد کردن آن نباشد.
طوفان ایده راه بیندازید
ایدهپردازی با اعضای تیم کسبوکار بهترین روش برای ایجاد نوآوری و خلاقیت در کار است. لازم نیست دوچرخه را اختراع کنید، راه جدیدی برای راندنش پیدا کنید. به عبارت دیگر برای نوآور بودن لازم نیست یک محصول جدید ابداع کنید، تنها کافی است خلاقانه فکر کنید.
داستانتان را به خوبی بیان کنید
وقتی با برندها و شرکتهای بزرگ و نامدار طرف هستید، بیان داستان به شیوه گیرا و جذاب ضروری است. محصولات و خدمات خود را به شیوهای معرفی کنید که مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد و جذبشان کند. داستان برند خود را خلاقانه و نوآورانه به گوش مشتری برسانید. بسیاری از کسبوکارهای نوپا با استفاده از این روش به فروش فوقالعادهای رسیده و برند خود را در بازار مطرح کردهاند.
قانعکننده باشید
باید کاملا عاشق آنچه انجام میدهید، باشید. داستان برند خود را با عشق و علاقه بیان کنید، محصولات و خدمات خود را با اشتیاق تبلیغ کنید و به کاری که میکنید افتخار کنید. این امر نهتنها باعث جذب مشتریان میشود بلکه سرمایهگذاران را ترغیب به حمایت از برند شما میکند.
از تکنولوژی بهره ببرید
این روزها همه از فناوریهای مدرن استفاده میکنند. هماهنگی و استفاده از تکنولوژی برای کسبوکارهای کوچک و نوپا بسیار مهمتر از شرکتهای بزرگ است. بنابراین باید سریعتر با فناوریهای روز هماهنگ شوند. اپلیکیشن یا سایت مدرن، هوشمند و گیرا برای کسبوکارتان تهیه کنید. گوشیهای هوشمند فرصت منحصربهفردی برای کسبوکارها به وجود آوردهاند، بنابراین باید از این فرصت استفاده کرده و مشتریان را جذب کنید.
ویژگیهای متنوع، جذاب و جالب را برای اپلیکیشن کسبوکارتان در نظر بگیرید. یک اپلیکیشن خوب در کنار گیرا بودن، خدمات مشتریان منحصربهفردی را برای مشتریان فراهم میکند، این امر به شما اجازه میدهد به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. به فکر رسمی بودن اپلیکیشن نباشید، تنها روی منحصربهفرد بودن تمرکز کنید تا به چشم بیایید.
انتهای پیام/4021/پ
انتهای پیام/