دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1399 - 15:27
ستاری در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس 2020:

کارآفرینی ارزش است/ تغییر فرهنگ عمومی جامعه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طی 6 سال گذشته تغییرات زیادی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور ایجاد شده و حالا کارآفرینی به ارزش تبدیل شده است.
کد خبر : 507675

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس 2020 که بعد از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه اینوتکس به شکل آنلاین نه‌تنها تجربه جدیدی به شمار می‌رود بلکه نشان از اراده‌ای می‌دهد که خواهان برگزاری این رویداد فناورانه و نوآورانه است.


وی افزود: طی 6 سال گذشته زیست‌بوم علم و فناوری کشور تغییرات بسیاری کرده است. تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به 5 هزار و 300 رسیده، چند هزار استارت‌آپ به وجود آمده است، مراکز رشد، نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری و نواحی نوآوری در سراسر کشور ایجاد شده است. زیست‌بومی که تا چند سال قبل در کشور وجود نداشته، حالا در هر حوزه‌ای توسعه پیدا کرده است.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از سوی دیگر جهت‌گیری دانشگاه‌ها نیز به طور وسیعی تغییر پیدا کرده و بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در حال تبدیل به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند. همچنین فرهنگ‌ عمومی متحول شده است، فرهنگی که اقتصاد نفتی آن را تحمیل کرده بود حالا تغییر کرده است.


ستاری بیان کرد: کارآفرینی به ارزش تبدیل شده و تحصیل در دانشگاه به معنای ایجاد ارزش افزوده شده است. امیداورم در نمایشگاه اینوتکس 2020 شرکت‌ها و استارت‌آ‌پ‌ها به اهدافشان برسند، تبادل فناوری کنند، شریک و سرمایه‌گذار مناسب پیدا کنند و همکاری‌هایی در جهت توسعه فناوری داشته باشند.


انتهای پیام/4021/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته