دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1399 - 13:47
عباسی فشمی:

برگزاری نمایشگاه مجازی اینوتکس به شکل دائمی/ محدودیتی برای حضور استارت‌آپ‌ها وجود ندارد

دبیر نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی اینوتکس محدود به چند روز نیست. امکان ثبت‌نام شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها برای حضور در نمایشگاه مجازیِ دائمی بعد از برگزاری نمایشگاه فراهم شده است.
کد خبر : 497100
1212.png

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس 2020 در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری که پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: نمایشگاه اینوتکس سه هدف اصلی دارد که شامل سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد پلتفرمی برای مشارکت بیشتر میان بازیگران مختلف زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش شبکه‌سازی بین‌المللی در اکوسیستم نوآوری و فناوری می‌شود.


وی افزود: برای تحقق این اهداف رویدادهای جانبی مانند استیج، کافه سرمایه و اینوجوان در نمایشگاه گنجانده شده و در حال حاضر 15 جز از اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و شناسایی شده است و در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. قرار بود نمایشگاه اینوتکس 2020 در خرداد ماه و در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع برگزار شود که دو برابر فضای نمایشگاه سال گذشته است اما  شیوع ویروس کرونا باعث لغو این برنامه‌ها شد.


اینوتکس 2020 ترکیبی از حضوری و مجازی


دبیر نهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: دو سناریو پیش رو داشتیم؛ نمایشگاه در نیمه دوم سال و به شکل حضوری برگزار شود یا از پلتفرم آنلاین استفاده کنیم. باتوجه به این که احتمال وقوع  موج دوم کرونا در پاییز و زمستان وجود داشت، قرار بر این شد که نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شود. نمایشگاه اینوتکس 2020 دو بخش آنلاین و حضوری خواهد داشت.


عباسی فشمی با اشاره به این که سعی شده در نمایشگاه مجازی حس نمایشگاه فیزیکی تلقین شود، بیان کرد: غرفه‌ها به شکل سه‌بعدی طراحی شده و شرکت‌ها می‌توانند خدمات و محصولات خود را در معرض دید بگذارند و با مشتریان ارتباط بگیرند. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است و پس از انتخاب حوزه علاقه‌مندی، شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها به بازدیدکننده معرفی می‌شوند.


وی افزود: اینوجوان نیز در بستر مجازی پیاده‌سازی شده و کاربران می‌توانند نظرات خود را بنویسند، درواقع شبکه‌سازی به شکل متنی انجام می‌شود. اتاق جلسه ایتوتکس به شکل مجازی خدمات‌رسانی می‌کند و امکان ارتباط‌گیری با منتورها و سرمایه‌گذارها را برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند. جلسات B2B نیز به شکل آنلاین برگزار می‌شوند.


نمایشگاه حضوری با رعایت فاصله اجتماعی


دبیر نهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: بخش جدیدی به نام اینوتکس‌گیم به نمایشگاه اضافه شده که در آن لیگی برای بازی‌های آنلاین  برگزار می‌شود. این بخش باتوجه به رشد این حوزه به نمایشگاه افزوده شده است. بخش‌هایی حضوری نمایشگاه با تعداد محدود و فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. افرادی که به شکل حضوری در نمایشگاه حضور می‌یابند امکان شرکت در دورهمی‌های نمایشگاه اینوتکس را دارند. 


عباسی فشمی با اشاره به این که ثبت‌نام در نمایشگاه اینوتکس 2020 از امروز دوم تیر شروع شده و تا 20 مرداد نیز ادامه دارد، بیان کرد: هر کدام از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پس از ثبت‌نام شروع به طراحی غرفه مجازی خود کنند. البته امکان بهره‌برداری از غرفه‌ها تا روز نمایشگاه وجود ندارند. برگزاری نمایشگاه مجازی محدود به چهار روز نیست و به شکل دائمی برگزار می‌شود.


وی افزود: بدین‌ترتیب محدودیتی برای حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها وجود ندارد. یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه سامانه بسته می‌شود تا تعداد شرکت‌ها و استارت‌‌آپ‌های حاضر مشخص شود اما امکان ثبت‌نام شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها برای حضور در نمایشگاه دائمی مجازی بعد از برگزاری نمایشگاه نیز وجود دارد. نمایشگاه اینوتکس 2020 از 22 تا 25 مرداد از ساعت 15 تا 21 برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته