دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 12:36

گندزدایی ماسک‌ها با اشعه فرابنفش ممکن شد +فیلم

بیماری کرونا شرایطی را به وجود آورده است که مردم باید در هنگام خروج از منزل ماسک بهداشتی را روی صورت خود قرار دهند از همین روضدعفونی کردن روزانه ماسک‌ها اهمیت زیادی دارد.
کد خبر : 507355
ماسک 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تقریبا تمام سازمان‌های بهداشتی در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی راهی مناسب برای مبارزه با شیوع بیشتر بیماری کرونا در بین مردم است. این وسیله ساده با پوشاندن بینی و دهان  از پخش شدن ویروس کووید-19 در هوا جلوگیری می‌کند.


ماسک‌ها همانطور که اجازه نمی‌دهند ویروس از دهان و بینی افراد خارج شود از وارد شدن ذرات ریز به مجاری تنفسی نیز جلوگیری می‌کنند. طبق بررسی‌ها ویروس‌ کرونا می‌تواند 8 تا 12 ساعت روی سطح بیرونی ماسک زنده بماند. بنابراین باید برای حفظ سلامتی به طور مداوم و در بازه‌های زمانی معین ماسک‌ها را تمیز و به وسیله دستگاه‌های مناسب آن‌ها را ضدعفونی کرد.


مهندسان موفق شدند دستگاهی به شکل ظرف زودپز یا سطلی کوچک را اختراع کنند که با ایجاد گرما و استفاده از امواج الکتریکی حوله و ماسک‌هایی را که مردم هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند به طور کامل ضدعفونی کرده و هرگونه ویروسی را از بین می‌برد. این دستگاه برای ضدعفونی کردن از اشعه فرابنفش استفاده می‌کند. در ادامه ویدئویی از این دستگاه مشاهده می‌کنید:





انتهای پیام/4144/


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ماسک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته