دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1399 - 14:47

چگونه ماسک N95 را ضدعفونی کنیم؟

دانشمندان راهی برای گندزدایی ماسک N95 از ویروس کرونا در خانه پیدا کرده‌اند.
کد خبر : 508194
DDDDDDDDDDD.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ساینس دیلی، پلوپز و خوراک‌پز تنها ابزارهای آشپزی کاربردی نیستند. نتایج مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه ایلینوی نشان می‌دهد که می‌توان از پلوپز و خوراک‌پز برای  ضدعفونی ماسک‌های N95 استفاده کرد.


براساس یافته‌های جدید، اگر ماسک N95 را 50 دقیقه در گرمای خشک یک غذاپز برقی قرار دهید، چهار ویروس آن شامل کرونا از بین می‌رود. برای گندزدایی از ماسک N95 ابتدا اجازه دهید که پلوپز یا خوراک‌پز به مدت پنج دقیقه روشن بماند تا به دمای 347 درجه فارنهایت یا 175 درجه سلسیوس برسد.


سپس حوله‌ای را درون پلوپز یا خوراک‌پز قرار دهید تا قسمت داخلی ظرف به طور کامل پوشانده شود و ماسک ذوب نشود. ماسک را درون ظرف قرار داده و بگذارید 50 دقیقه درون آن بماند. به گفته دانشمندان، بعد از 50 دقیقه قرار گرفتن در گرمای خشک، ماسک به طور کامل ضدعفونی شده و می‌توان دوباره از آن استفاده کرد.


یافته‌های جدید حاکی از آن است که ماسک N95  را می‌توان تا 20 بار با استفاده از این روش ضدعفونی کرد، بدون این که آسیبی به فیلترهای ماسک وارد شود یا گرما صدمه‌ای به آن بزند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ماسک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته