جریمه ۲۵۰میلیون دلاری توئیتر بهدلیل نقض حریم خصوصی
توئیتر اعلام کرد بهدلیل استفاده از شماره تلفن و ایمیل کاربران برای تبلیغات، ممکن است با جریمه ۲۵۰میلیون دلاری از طرف مقامات آمریکایی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان ان، شرکت توئیتر در تاریخ ۲۸ ژوئیه شکایتی را از «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» (FTC) دریافت کرد که ادعا میکند این شرکت در بازه زمانی بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از دادههای ایمنی و امنیتی کاربران برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است. توئیتر تخمین زده بهدلیل این شکایت بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار جریمه شود.
این رسانه اجتماعی در اکتبر گذشته اعتراف کرد که ناخواسته از طریق اطلاعات تماسی که آنها برای اهداف امنیتی تهیه کرده بودند، تبلیغاتی را برای کاربران قرار داده است.
کمیسیون تجارت فدرال پیشازاین نیز فیسبوک را به دلیل سوءاستفاده از دادههای کاربران، ۵ میلیارد دلاری جریمه کرد که بزرگترین جریمه در تاریخ این کمیسیون محسوب میشود.
انتهای پیام/۴۱۱۲/
ارسال نظر