دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1399 - 10:05

توئتیر حساب‌های دولتی را برچسب‌گذاری می‌کند

توئیتر قصد دارد به زودی حساب‌های کاربری وابسته به سازمان‌‌های دولتی را با برچسب‌گذاری مشخص کند.
کد خبر : 506621
تو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، توئیتر می‌خواهد شناسایی حساب‌های رسمی دولتی و رسانه‌های وابسته به سازمان‌ها را برای کاربران این شبکه اجتماعی راحت‌تر کند. به زودی تمامی حساب‌های دولتی با برچسب مشخصی در توئیتر از دیگر حساب‌ها متمایز می‌شوند.


در طرح جدید توئیتر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حتی مقام‌های بلندپایه در هرکشور شناسایی و برای حساب‌های کاربری آن‌ها از برچسب‌ خاصی استفاده می‌شود. چنین اقدامی سبب می‌شوند کاربران غیرمجاز امکان سوء استفاده از حساب‌های دولتی را نداشته و مسئولیت صحبت‌های مدیران را نیز تنها متوجه خود آن‌ها بوده و قابل انکار نیست.



مرحله اول اجرای طرح جدید توئیتر تنها در چند کشور اروپایی است و احتمالا در مرحله دوم کشورهای بیشتری شامل برنامه توئیتر خواهند شد. برچسب‌های مخصوص توئیتر ابتدا در پروفایل یک مقام مسئول یا سازمان دولتی نشان  داده می‌شود ولی توئیتر اعلام کرده در هر توئیت نیز این برچسب را اضافه خواهد کرد.


کارشناسان فناوری معتقدند اقدام جدید توئیتر می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به سالم‌سازی فضای این شبکه اجتماعی کمک کند زیرا با اجرای این طرح دیگر افراد سودجود نمی‌توانند با ساخت حساب‌های جعلی به نام مقام‌های دولتی خبرهای نادرست را اعلام کرده و از مردم کلاهبرداری کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته