دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1399 - 10:52
به‌دلیل مسائل حقوق بشری؛

آی.بی.ام فعالیت در فناوری تشخیص چهره را متوقف کرد

شرکت IBM با اعلام نگرانی از اینکه فناوری تشخیص چهره ممکن است برای ترویج تبعیض نژادی استفاده شود، فعالیت در این زمینه را متوقف کرد.
کد خبر : 494633
BB14IKZM.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از زد دی نت، شرکت IBM اعلام کرد از ترس اینکه فناوری تشخیص چهره می‌تواند برای ترویج تبعیض نژادی و بی‌عدالتی استفاده شود، دیگر آن  را ارائه نمی‌دهد.


آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM، روز دوشنبه در نامه‌ای به کنگره عنوان کرد: IBM با استفاده از فناوری تشخیص‌چهره برای نظارت جمعی، ایجاد پروفایل نژادی، نقض حقوق و آزادی‌های اساسی انسان و یا هر هدفی که با ارزش‌ها و اصول‌ما مطابقت نداشته باشد، کاملاً مخالف است.


وی گفت: ما معتقدیم اکنون زمان آن است تا گفتگویی ملی در مورد اینکه چگونه فناوری تشخیص چهره باید توسط سازمان‌های داخلی مجری قانون به کار گرفته شود، انجام شود.


هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که می‌تواند به اجرای قانون در حفظ امنیت شهروندان کمک کند. اما فروشندگان و کاربران سیستم‌های هوش‌مصنوعی مسئولیت مشترکی دارند تا اطمینان حاصل کنند این فناوری باعث تبعیض نشود.



کریشنا همچنین از کنگره خواست تا یک سیاست ملی برای استفاده از فناوری‌هایی مانند دوربین‌های نظارتی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، ایجاد کند تا شفافیت و پاسخگویی بیشتری ارائه شود.


تعداد معدودی از شهرهای آمریکا قبلاً استفاده از فناوری تشخیص چهره را ممنوع اعلام کرده‌اند. سال گذشته، سان‌فرانسیسکو، اوکلند و سان‌دیگو از جمله برخی از این شهرها بودند که فناوری تشخیص چهره را  با استناد به اینکه این فناوری محدودیت داشته و استاندارد نیست، ممنوع کردند. آنها همچنین معتقدند این فناوری باعث تبعیض بالقوه در برابر اقلیت‌ها می‌شود.


همچنین در اوایل سال جاری، ایده ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره در اماکن عمومی، مورد توجه اتحادیه اروپا قرار گرفت.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته