گوگل شیوه تبلیغات در کروم را محدود میکند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندسان گوگل پس از بررسی نحوه تبلیغات در اپلیکیشن کروم تصمیم گرفتهاند شیوه تبلیغات این برنامه را تغییر داده و با استفاده از دادههای موجود در وب میزان رضایت کاربران از نحوه تبلیغ کالاها و خدمات مختلف را افزایش دهند.
تحقیقات جدید نشان میدهد از میان کل تبلیغاتی که در فضاهای مختلف کروم صورت میگیرد تنها درصد بسیار محدودی از آنها مورد توجه کاربران قرار گرفته و بازخوردهای مثبت را دریافت میکنند. کاربران بسیار زیادی از میزان غیرقابل کنترل و آزار دهنده تبلیغات در نرمافزار کروم ناراضی هستند و بارها نیز به این موضوع اعتراض کردهاند.
حالا مدیران گوگل تصمیم گرفتهاند این درخواستهای کاربران را مورد توجه قرار داده و علاوه بر تغییر در شیوه تبلیغات با به کارگیری روشهایی پیشرفته مصرف داده در شبکه اینترنتی مورد استفاده هر کاربر را کاهش و در نتیجه عمر باتری دستگاههای مختلف را افزایش دهند.
زمانی که کاربران وارد نرمافزار کروم شده و اطلاعات مشخصی را جستجو میکنند در بسیاری از سایتها ملزم به تماشای تبلیغاتی حوصله سر بر هستند. این تبلیغات به خصوص در ابتدای نمایش فیلم و کلیپهای ویدئویی موجب خشم بسیار از کاربران شده است. تبلیغات گسترده علاوه بر اتلاف وقت کاربران هزینه مصرفی برای بستههای اینترنتی آنها را هم بالا میبرد.
اکنون کروم به شرکتهای مختلف تنها اجاز تولید و پخش تبلیغاتی تا اندازه 4 مگابایت را میدهد. اگر تبلیغاتی بیشتر از این حجم را از بسته اینترنتی کاربر مصرف کند گوگل سریعا هشداری را ارسال کرده و از کاربر میخواهد که برای تماشای یا رد کردن تبلیغ تصمیم بگیرد. البته این ویژگی کروم هنوز به طور کامل راهاندازی نشده و طبق اعلام گوگل تا اواسط تابستان در دسترسی کاربران قرار میگیرد.
کارشناسان فناوری معتقدند اگرچه گوگل به دنبال محدودسازی تبلیغات در کروم است ولی بعید به نظر میرسد مدیران این شرکت سود کلانی را که از پخش گسترده تبلیغات در سراسر وب بدست میآورند کنار گذاشته و کاملا به حقوق کاربران احترام بگذارند. باید منتظر ماند و دید گوگل چگونه با مدیریت صحیح زمان و حجم تبلیغات کاربران خود را راضی نگه میدارد.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/