دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مایکروسافت تدابیر امنیتی برای محافظت از ایمیل‌ها را افزایش می‌دهد

مایکروسافت برنامه‌های جدیدی را برای محافظت از نامه‌های الکترونیکی کاربران در نظر گرفته و می‌خواهد قدتمندانه‌تر از گذشته با حمله‌های سایبری مقابله کند.
کد خبر : 488954
مایکرو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مایکروسافت تصمیم گرفته است از این پس برنامه‌های امنیتی خود در نرم‌افزار آفیس 365 را ارتقا داده و بیش از گذشته از حساب‌های کاربری در برابر حمله‌های سایبری محافظت کند.


در سال‌های اخیر یکی از متداول‌ترین روش‌های نفوذ هکرها استفاده از ایمیل‌های جعلی و آلوده به ویروس بوده است. هکرها با ارسال چنین پست‌های الکترونیکی برای کاربران سیستم رایانه‌ای آن‌ها را آلوده ساخته و با ایجاد اختلال در نرم‌افزاهای امنیتی به راحتی شرایط نفوذ و سرقت اطلاعات را فراهم می‌کنند. اما حالا مایکروسافت سیستم امنیتی جدید را طراحی کرده که در صورت شناسایی هرگونه تلاش برای نفوذ غیرمجاز به آفیس 365 سریعا همه دسترسی‌ها به این برنامه را مسدود می‌کند.


مایکروسافت امیدوار است مکانیسم دفاعی این شرکت برای همه کاربران مفید واقع شود و میزان جرایم سایبری را کاهش دهد. برخی از آمارهای منتشر شده از جزئیات حمله‌های سایبری نشان می‌دهد هکرها با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته حتی در روز به 5 هزار حساب کاربری حمله محتوای موجود در آن‌ها را بررسی می‌کنند.



کارشناسان فناوری به طور جدی به شرکت‌های کوچک و بنگاه‌های اقتصادی در شهرها و روستاهای مختلف توصیه کرده است در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ؟«رمز عبور و نان» کاربری خود را تغییر داده و از امنیت هر بار ورود و خروج خود اطمینان حاصل کنند. با اتخاذ چنین روشی اولا کاربر به خودشان کمک کرده و تا حد زیادی در برابر آسیب‌های سایبری ایمن می‌شوند. سپس می‌توانند برای حصول اطمینان از امنیت پست‌های الکترونیکی خود از آفیس 365 استفاده کنند.


عملکرد مایکروسافت آفیس 365 به گونه‌ای است که پس از نصب آن به دقت همه ایمیل‌ها را بررسی کرده و با تشخیص نفوذ‌های غیرمجاز و یا نامه‌های الکترونیکی آلوده سریعا به کاربر هشدار می‌دهد که آن نامه را باز نکند. در چنین شرایطی کاربران می‌توانند با دقت نامه مورد نظر را بررسی کرده و پس از اطمینان از آلوده نبودن آن محتوای موجود را مطالعه کنند.


آفیس 365 اکنون یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ای شرکت مایکروسافت است و روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. از همین رو هر گونه اتفاق ناخوشایند در مورد آن می‌تواند به میزان رضایت کاربران صدمه زیادی بزند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته