دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1399 - 09:40
مایکروسافت اعلام کرد؛

نفوذ گسترده هکرها به حساب‌ هزاران کاربر ایمیل

مایکروسافت اعلام کرد گروهی از هکرها حساب کاربری هزاران کاربر سرویس پست الکترونیکی این شرکت را هک کردند.
کد خبر : 569187
حمله 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، در حالی که مهندسان مایکروسافت برای ارتقای سیستم امنیتی سرویس‌های برخط این شرکت تلاش می‌کردند گروهی از هکرها به حساب کاربری بیش از 30 هزار کاربر این شرکت در سراسر جهان حمله کردند.


طیق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت هدف اصلی هکرها نفوذ به صندوق پست الکترونیکی(ایمیل) بوده و نه تنها رایانه‌های کاربران در خانه بلکه سیستم‌های مراکز بیمارستانی، بانک‌ها، موسسه‌های مالی غیرانتفاعی و مراکز غیرانتفاعی را مورد حمله قرار دادند. مقامات امنیتی آمریکا این حمله بزرگ سایبری را تأیید کردند و از مدیران مایکروسافت خواستند به سرعت ابعاد این نفوذ غیرمجاز را بررسی کنند.


بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که هکرها به اطلاعات مختلفی از کاربران نظیر شماره تلفن، آدرس ایمیل، محتوای صندوق پست الکترونیکی و مواردی دیگر دست پیدا کردند. برخی از کارشناسان فناوری حمله به سرویس پست الکترونیکی مایکروسافت را با نفوذ هکرها به شرکت فناوری SolarWinds مرتبط می‌دانند. هکرها کمتر از 2 هفته پیش به شرکت SolarWinds نفوذ و به اطلاعات 18 هزار نفر دسترسی پیدا کردند.


هنوز هیچ مدرک مستندی برای معرفی رسمی هکرها ارائه نشده و مدیران مایکروسافت نیز به طور قطعی اعلام نکردند که آیا برنامه‌ای برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه در آینده دارند یا خیر؟


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته